יום שני, 22 באוגוסט 2011

המחאות האלימות הגיעו גם לגרמניה - צפו בתמונות ההרס

"אש ועשן היו בכל מקום, היה אפשר לחוש בריח הגומי השרוף, זה היה נורא" מתאר תושב מערב ברלין לבלומברג את המצב באיזורו והוסיף "עד היום הרגשתי בטוח כאן, עכשיו אני פוחד"

ברלין עוברת כבר לילה רביעי של הצתות עשרות מכוניות יוקרה. הצתות בברלין אינן דבר נדיר אבל העליה הדרמטית בכמות שלהם אחרי המהומות בבריטניה (מתחילת השנה הוצתו 159 מכוניות, 75 היו רק בחודש האחרון), עצם זה שהן מכוונות נגד מכוניות יוקרה ובנוסף העובדה שזה בה גם אחרי פרסום תוצאות לא מעודדות לכלכלה הגרמנית מתחילת השנה, מעלות את החשד שמדובר באותה מחאה חברתית גלובלית המתפשטת בעולם.
קצת רקע, בגרמניה הולך וגובר התסכול בעם מתיפקודה של ממשלת גרמניה בחילוץ מדינות עם חובות עתק. גרמניה הנחשבת ככלכלה החזקה באיזור מחלצת פעם אחרי פעם מדינות שנקלעו לקשיים על חשבון משלם המיסים הגרמני, שגם הוא על פי תוצאות הדוח הכלכלי האחרון הולך לכיוון שלילי.
האמת המרה שכלכלת גרמניה רק נחשבת ככלכלה חזקה אך היא רחוקה מלהיות כזאת. היא בעצם משתמשת בכספים שלה על מנת להלוות ולחלץ מדינות שלא יוכלו להחזיר לה את הכסף. גרמניה ,למעשה, נמצאת באותו מלכוד שבו נמצאת גם סין מול ארה"ב: אילו תפסיק להלוות היא עלולה לגרום לכמה ממדינות אירופה לפשוט את הרגל. במקרה כזה למעשה גרמניה תעמוד מול חור שבו "יעלמו" ממאזנה עשרות ומאות מיליארי יורו מה שיביא את אותה כלכלה  "חזקה" להכנס למצב משברי קשה שעלול לדרדר אותה עד למצב של פשיטת רגל. בפעם האחרונה שהיא היתה במצב כזה זה היה ערב עליית הנאצים לשלטון.
אם היא תמשיך להלוות כספים שלא תקבל חזרה היא פשוט תמשיך להיות אותה כלכלה "חזקה" עוד זמן מה  אבל ההתרסקות שתבוא לאחר מכן תהיה קשה הרבה יותר.
המצב מזכיר אדם מאד עשיר שמלווה את רוב כספו למישהו שמראש ידוע שלא יוכל להחזיר לו את הההלוואה אבל כל עוד לא הגיע מועד פרעון ההלוואה האדם העשיר עדיין "על הנייר" נחשב בעל ממון רב כשלמעשה הוא נמצא במצב שאינו בר קיימא.
תנועות המחאה החברתיות בגרמניה מודעות לכך ולכן גם מתחת לפני הקרקע הגרמנית מתחילות תזוזות שעלולות להפוך להתפרצות געשית חברתית.
הערכת המשטרה הגרמנית היא כי ההצתות הן לא יותר מונדליזם ללא רקע פוליטי אבל מצד שני אילו היו בדיוק אותן הטענות של המשטרה הבריטית על המתפרעים בלונדון לפני שהמהומות התפשטו לשאר האיזורים.לעומתם אנשי אקדמיה בגרמניה תומכים בהערכה שהמציתים הם ממתנגדי הגלובליזציה והקפיטליזם שמאסו בשלטון.

  

לצפייה בתמונות ההמכוניות מוצתות:

קישור לכתבות בנושא:



2 תגובות:

  1. ברלין מלאה במאות אלפי מוסלמים, רובם כורדים ש'הוזרקו' לשם בכפיה (נגד גרמניה) ע"י ארה"ב
    בתירוץ השחוק הקלוקל של "פליטים",
    במטרה לקעקע את אופיה הגרמני של בירת גרמניה
    ובמטרה להפעיל לחץ על מוסדות השלטון
    כדי לסחוט אותם באיומים - שזה ההסבר המלא והמדויק
    לאירועים המתוארים לעיל.

    השבמחק
  2. אי אפשר לפסול את הטענה שהעלת. לעומת זאת ישנן כמה שאלות: מדוע ההצתות מכוונות רק נגד מכוניות יוקרה ומדוע כמות ההצתות עלתה דווקא עכשיו? עד שלא יתפסו את המציתים לא נוכל חדעת את האמת אלא רק להעלות השערות

    השבמחק