יום רביעי, 7 בדצמבר 2011

ממה הם מפחדים? רכישות הזהב של הבנקים המרכזיים הגבוהה ביותר מאז תקופת תקן הזהב מלפני 40 שנה

רכישות הזהב שביצעו בנקים מרכזיים בעולם במהלך הרבעון השלישי היה הגדול ביותר זה 40 שנה, כלומר בפעם האחרונה שהיתה כמות כזו של רכישות זה קרה בשנה האחרונה להנהגת תקן הזהב (Gold Standard - תקופה בה ערך הדולר הוצמד לזהב) ב1971 ,כך עולה מדו"ח רבעוני שפירסמה לאחרונה מועצת הזהב העולמית (WGC). מה המשמעות של זה?


הטריגר לרכישות הגדולות ככל הנראה הוא ניצול ירידת מחיר הזהב והחשש הגובר לערך המטבעות הנובע מתוכניות חילוץ שהולכות ומתפשטות בכל העולם.
הערכה כי קצב הרכישות השנתי ב2011 יכול להגיע גם ל500 טונות ,כשברבעון השלישי לבדו נרשמו 146 טונות.
עוד עולה מהדו"ח כי ישנם בנקים מרכזיים חדשים שהצטרפו לרכישות אם כי לא צוין שם שמם.
הנתונים האלו מרשימים במיוחד בהתחשב בעובדה שעד שנת 2009 היו הבנקים המרכזיים המוכרים הגדולים של זהב בשוק למשך כמעט שני עשורים וכעת בתוך כשנתיים הפכו לרוכשים הגדולים שלו.
הבנקים המרכזיים הם כיום השולטים הבלעדיים על היצע הכסף בעולם ותפקידם העיקרי ברוב המדינות הוא לשמור על ערכו. וכאן עולה השאלה המדאיגה: אם הגוף שאמור לשמור לנו על ערך הכסף קונה בכמויות שיא נכס שאמור להגן מפני נפילת ערך הכסף, מזה אומר על הערך הצפוי למטבעות ה"פיאט"* בעולם?

* כסף פיאט הם המטבעות המקובלים היום בעולם שמיוצרים מכוח החלטת ממשלה ושערכם אינו בא מערכה של סחורה אחרת

המקור לנתונים במאמר: FT

3 תגובות:

  1. אומרת אלה שונייה כך:
    כל תרבות תלויה ומתפתחת בהתאם למצב המוניטרי (כספי) שלה וכל הנגזרות הרבות שלו.
    מאז ומעולם התקיימו שני גופים מוניטריים עיקריים, זה של המלוכה, ויותר מאוחר של הממשלה, וזה של גופים פרטיים: הבנקאות הפרטית.
    יוסף פרל מכנה אותם Banksters,[5] הכלאת שתי מילים, Bankers + Gangsters.
    ואין זה סוד שכך פועלת השיטה עד עצם היום הזה.

    ההבדל המהותי בין שתי השיטות המוניטריות הוא בכך, שכספי המלכה או הממשלה הם כספים שיש מאחוריהם גיבוי של התוצר-עבודה. לעומת הכספים הפרטיים של ה-Banksters, אשר מגובים על-ידי מתכות יקרות או תלויי-חוב; בעיקר תלויי-חוב!

    הכספים הרבים המופצים על-ידי הבנקסטרים והנשלטים על ידם, הם שגורמים לזעזועים אדירים בשווקים ובכלכלות עולם. ההחלטה על הזרמת הכספים או עצירתם נעשית על-פי כדאיות עניינם של הבנקסטרים. מכיוון שהבנקסטרים מכירים היטב את מדע המחזוריות עוד מימי קדם, שנקבע בין היתר גם על-ידי מערך אסטרופיסי קוסמי[6], הם מסתייעים בו היטב לניצול נכון של תיעול הכסף, ולהשגת השליטה בעולם.
    מה דעתכם בנידון. לקוח מאתר אמת אחרת http://www.emetaheret.org.il/2011/12/03/2012-%D7%A1%D7%95%D7%A3-%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%94%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94-%D7%A2%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%94/

    השבמחק
  2. שלום אבי,
    אני לא מבין במערכים האסרטופיסיים שאלה מדברת עליהם.
    הכספים של הבנקסטרים אינם מגובים היום במתכות. על הדולר כתוב "In God we trust". מלבד האמון שהאזרחים נותנים בדולר זה הגיבוי היחיד שיש לו...
    הכספים של הבנקסטרים בהחלט גורמים לזעזועים שעוברים על הכלכלה ומשמשים להשגת שליטה.

    ע'

    השבמחק
  3. The Dollar bill has something of more importance printed on it:
    Federal Reserve Note.
    It is NOT money, it is a promissory note - a negotiable instrument. Transactions that are done through the use of Federal Notes are NOT final.
    -Eran

    השבמחק