יום שלישי, 19 ביוני 2012

אחרי איטליה עכשיו גם בצרפת: בנק הגביל את לקוחותיו במשיכת כספים

יותר ויותר אזרחים באירופה מדווחים על בנקים שמגבילים אותם מלמשוך כספים מתוך החשבונות שלהם. לאחרונה פרסמתי את הידיעה על בנק איטלקי גדול שמונע מלקוחותיו למשוך כספים, בסופ"ש האחרון התרחש סיפור דומה באחד הבנקים גם בצרפת. בנק פוסטל Banque Postal הפסיק את ההעברות ומשיכת הכספים לחלק מלקוחותיו.



מקס קייזר  למי שעדיין לא מכיר הוא עיתונאי ובמאי סרטים וברוקר לשעבר בוול סטריט.הוא בעל תוכנית כלכלית ברשת הטלוויזיה RT הרוסית ובעבר גם בBBC ובאלג'זירה. קייזר מפרסם באתרו מכתב מאחד הקוראים שמספר כי הלך למשוך בבוקר יום שישי האחרון 250 יורו מאחד הסניפים של בנק פוסטל. הטלרית הודיעה לו כי תוכל להוציא לו מחשבונו רק 180 יורו. אותו בחור חשב שהטלרית התבלבלה וביקש שוב 250 יורו אלא שהטלרית הבהירה לו שעם פתיחת הסניף הוקצו לה רק 500 יורו לצורך משיכות של לקוחות ועתה נשארו לה רק 180.
אותו בחור נאלץ לנדוד בין עוד 3 סניפי אותו בנק עד שמצא סניף שיכל לספק לו את הכסף שביקש למשוך.

התמונה למטה נשלחה לקייזר כבר מקורא אחר ממייסון -אלפורט  (פרבר פריסאי).בתמונה מופיעה הודעה שנתלתה בפתח סניף אחר של אותו בנק שכתוב עליה שהבנק יעסוק רק בעיקר בטיפול בחפצים או מכתבים או שבמילים אחרות לא תהיה אפשרות לבצע העברות מזומנים באותו יום שישי ה15 ליוני מ8:00 עד 14:30.
חבר אחר  של קייזר שניסה לבצע העברת כספים נאמר לו שלא ניתן לבצע את ההעברה עקב בעיות טכניות במחשב.




את התעלמות התקשורת הפעם ,אולי אם ננסה נוכל להבין, אולי כי אין שום הוכחה למה באמת גרם לכל שרשרת האירועים המוזרה והמחשידה הזו. לעומת זאת הסיבה להתעלמות התקשורת בקשר להקפאת החשבונות בבנק האיטלקי די סיקרנה אותי. הרי במקרה הזה הסיבה היתה ידועה וגלויה ובנוסף היה בסיפור כל מה שעיתונאי מחפש: זו ידיעה חדשותית מהמעלה הראשונה ,מדובר באירוע שלא מתרחש כל יום בטח בהקשר של הבנקים באירופה ,יש בו עניין ציבורי גדול ואין בו חלילה אפילו אזכור לשיטה המוניטרית ומה מקור הכסף בעולם שהמדיה כל כך חוששת מלסקר אותם.
הדבר היחידי שעלה בראשי שאולי מישהו מונע במכוון את הפרסום . אופציה שניה היא שהמדיה המרכזית כלל לא נחשפה לסיפור ,אחרי הכל איזה עיתונאי יכנס לדף פנימי באתר של בנק איטלקי לקרא הודעות? לכן על מנת לשלול את האופציה הזו ומתוך רצון שאולי עוד אנשים ידעו על כך , החלטתי לחשוף את הסיפור בפני גופי התקשורת שלנו מתוך כוונה אולי תמימה שיפרסמו אותו:
שלחתי מייל ל2 מדיות הכלכלה הגדולות בארץ -כתבתי להם את הסיפור -צירפתי להם קישור להודעה שהופיעה באתר הבנק  ,צירפתי להם קישורים נוספים המחזקים את הסיפור, ובקיצור הגשתי להם סקופ על מגש מכסף בחינם. הם מסיבות ששמורות עימם או לא עימם החליטו להתעלם לגמרי מהמייל.

זו לא הפעם הראשונה שהמדיה מתעלמת מאירועים חשובים כאלו- לפעמים לוקח להם זמן עד שהם מחליטים לפרסם ידיעות חשובות.כך פרסמו את הסיפור על המטבע המקומי של ואלוס (שבא כצעד של יאוש ממטבע היורו) רק אתמול  (בTheMarker) חודשיים אחרי שפורסם לראשונה כאן באתר. דוגמא נוספת היא הסיפור על כך שסין עומדת לסחור בנפט תמורת זהב עם איראן, כפי שפורסם בגלובס על ידי משה שלום בדיוק שלושה חודשים אחרי שפורסם באתר אצלינומשה שלום אגב,למרות היותו כותב טור שבועי בעיתון, כתב באותו מאמר דברי ביקורת אמיצים על התקשורת באותו הנושא:
"מדהים שידיעות חשובות מעין כמותן נעלמות בבליל הרעש בסביבה הכלכלית. זה קורה לעיתים כה קרובות לאחרונה, שאני מתחיל להאמין בתיאוריה הגורסת שיש פילטר שמנווט את תודעתנו לתפל ולא לעיקר.
ידיעה חשובה מעין זו, הופיעה במהדורה האלקטרונית של פורבס (ב-22-04), ובה למדנו שסין שוקלת ברצינות ללכת בעקבות הודו, ולרכוש נפט איראני בעזרת זהב פיזי. זאת במקום הדולרים הירוקים, המשמשים בדרך כלל למטרה זו."


46 תגובות:

  1. האם משהו ניסה לברר אם זה משהו שקורא לעיתים קרובות בבנקים בצרפת או שהאם באמת מדובר בתקדים בשנים האחרונות. אולי זה אזעקת שווא. ואולי הדבר האמיתי.

    השבמחק
    תשובות
    1. בוודאות הדבר האמיתי זה ילך ויחמיר לכל העולם לפחות עד 2015

      מחק
  2. The economy may collapse any moment..let me fulfil my promise before the end of the world:
    Keep a close eye on Crude Oil (CLQ12) - large move is about to unfold - get ready to jump long OR short - most likely long - if trading single contract exit the at the end of the large move trading day. Otherwise exit half, bring rest of position to break-even.
    Suddenly money as debt, Greek/Spain/Portugal you-name-it troubles will be the last thing you care about as you make in day what people make in six months.
    Now let's sit and see...
    -Eran

    השבמחק
  3. Here is CLQ12 Chart for June 19, 2012:

    http://futures.tradingcharts.com/chart/CL_/82/?anticache=1340149615

    I will post the same chart, showing the predicted move, should I turn out to be correct, as proof. Stay tuned.
    - Eran

    השבמחק
    תשובות
    1. אני עוקב כבר זמן מה אחריי הבלוג ולומד המון. עוד לא נתקלתי בתגובהמוהה כמו... מה זה אומר בתרגום לעברית מובנת..? על איזה תנועות במסחר מדובר ואיך זה מסתדר עם כל צה שכתוב עד כה בבלוג?

      מחק
  4. בהמשך לדיון הקודם:

    למדינת ישראל יש היום התחייבויות לא ממומנות בסכום של 1.4 טריליון שקל.
    רוב הכסף זה הוצאות שכר, פנסיות וכו'. הריבית היא כסף קטן.
    עכשיו השאלה היא איך נשלם את כל זה?
    אם פשוט נדפיס כסף, אז כל הכסף שאנחנו מחזיקים כיום (כולל החסכונות והפנסיות שלנו) יאבד בערך שני שליש מערכו (לפי ההיגיון שכיום יש כ-700 מיליארד שקל במחזור; תקנו אותי אם החישוב שלי לא נכון).
    אני לעומת זאת מציע שהמדינה תקצץ בצורה קיצונית בתקציב ואז ההתחייבויות פשוט יקטנו, כי למה אני צריך לשלם על משהו שמישהו אחר נהנה ממנו?

    לדעתי בהתחשב בנתונים האלה הוויכוח על הריבית הוא די מיותר (שוב, כסף קטן). וחוץ מזה, ברגע שההתחייבויות של המדינה קטנות, גם הריבית יותר קטנה.

    השבמחק
    תשובות
    1. ההתחייבויות ע"ס 1.4 טריליון הן ארוכות טווח, לא מדפיסים או מגייסים אותם ביום אחד.
      ניתן להחליף את הכסף מבוסס חוב בכסף שאינו מבוסס חוב בדרך פשוטה. היום יש קצב שבו גדל הכסף. נניח 5% לשנה. הגידול הזה דרוש על מנת למנוע התמוטטות של מגדלי החוב (הנובעים מכך שהכסף מבוסס חוב...).
      לפיכך אנו מחויבים להדפיס כסף חדש. במקום שהכסף החדש יבוא לידי קיום ע"י הבנקים למינהם בהלוואה, הכסף החדש יבוא לידי קיום ע"י תשלום הוצאות הממשלה, והדפסת כסף פרטי\מוסדי ע"י האזרחים ואירגונים.
      כך במשך שנים יחליף את הכסף שאינו מבוסס חוב, את הכסף שמבוסס חוב, למרות ששניהם ישמרו על ערכם בתקופת הביניים.
      בסופו של דבר נקבל מצב שרוב הכסף אינו מבוסס חוב, ואז יהיה ניתן לסלק את יתרת הכסף שמבוסס חוב בהחלפה (עבור מי שרוצה כמובן - לא בכח).
      לאחר מכן נוכל להיפטר מ"האינפלציה הבריאה" (ישמור השם מכזו בריאות), משום שכסף שאינו מבוסס חוב אינו דורש גידול מעריכי בכמות.

      ע'

      מחק
    2. אבל עדיין מאיפה תביא את ה- 1.4 טריליון? עדיין תקבל חתיכת אינפלציה לפנים כי תיאלץ להדפיס את ההתחייבויות האלה...
      וגם אם זה ארוך טווח מה זה משנה. אז תאבד 66% מהערך של הכסף שלך לאורך 10-20 שנה במקום בבת אחת, ביג-וופ.

      יותר טוב פשוט לדרוש מהמדינה להוריד את כל המסים מזהב וכסף, ולהתייחס אליהם כאל עוד סוג של מטבע (אין מע"מ, אין מכסים, אין מס על רווחי הון).

      ככה אנשים (לפחות אלה שיש להם שכל) יעברו לזהב/כסף, והחוב של המדינה יישאר בשקלים. ואז מצידי שהמדינה תדפיס שקלים בלי סוף, אני מוזהב.
      כמובן שמי שיאכל אותה אלו עובדי המדינה שיקבלו משכורת/פנסיה בשקלים ששווים לתחת (אבל הם אלו שיצרו את הבעיה מלכתחילה, אז מגיע להם...)

      מחק
    3. שאלה ל-ע׳:

      מה שאתה בעצם אומר זה שכסף מודפס שאיננו מבוסס חוב הוא טוב יותר מכסף מבוסס חוב. אני מסכים וזו גם הטענה שהצגתי כאן לפני שבוע בערך (שעדיף פשוט להדפיס מאשר ללוות). מה שאני לא מבין זה-
      א. את הרעיון שלך לגבי פתיחת שוק הכסף לאנשים וגופים פרטיים. איך זה בדיוק יכול לעבוד? כל אחד מדפיס כמה שבא לו?
      ב. בין אם הכסף מגיע לעולם ע״י חוב או פשוט מודפס, כל עוד ההוצאות גבוהות יותר ממה שאנחנו מייצרים בפועל, זה עדיין אינפלציוני. כך או כך, שטר כסף הוא עדיין סוג של התחייבות שנתנה על ידי המדפיס, והשאלה הרלוונטית היא האם הוא יכול לעמוד מאחוריה. 

      מחק
    4. אתה יכול לפרט יותר על מנגנון של הדפסת כסף ללא חוב.
      מי ידפיס?
      מה יגביל את קצב ההדפסה?
      מה יגבה את הכסף? אם זהב יגבה את הכסף אז זאת בעיה כי פשוט אין לנו זהב.

      מחק
    5. לאנונימי לגבי ה-1.4 טריליון שקל (לא בדקתי את המספר אבל לצורך הדיון נניח שזה נכון).
      בכל מקרה מדפיסים את ההתחייבויות האלה. זה אינפלציוני כשהכסף מבוסס על חוב, וגם כשהוא לא מבוסס על חוב. אולם כשהוא מבוסס על חוב, ההדפסה מבטיחה שגם לאחר מכן נמשיך באינפלציה. כשהוא נקי מחוב, לאחר תקופת מעבר של אינפלציה נוכל להגיע ליציבות מחירים.
      המערכת הנוכחית מטה לכיוון של אינפלציה, ההצעה שלי לפחות מתווה דרך ליציאה מהאינפלציה. אפשר לעשות שינויים יותר רדיקליים, אבל אז חלק מהאנשים יאלצו לוותר על החסכונות שלהם.

      אם המדינה תהפוך את הזהב להילך חוקי - כלומר ניתן לשלם איתו מיסים, הכסף-חוב כמראה יאבד את ערכו מהר מאוד, כלומר אובדן החסכונות. רצית לשמור על חסכונות האנשים כפי שהבנתי. לפיכך נאלצתי להכניס אלמנט אינפלציוני בתקופת המעבר.

      לדעתי הגישה של "מגיע להם" אינה במקומה. כולנו שותפים ליצירת הפאר של המערכת המוניטרית. אפילו בבנק ישראל יש עובדים מסורים שעושים עבודתם נאמנה. למעשה אפילו בבנק ישראל למעלה מ-95% מהעובדים כלל לא מכירים את נושא כסף כחוב, גם הבכירים (הנגיד כמובן כן מכיר). לרושש את האנשים כסוג של נקמה לא יוביל אותנו לדרך חיובית.

      לגבי פתיחת שוק הכסף להדפסות פרטיות. בוא נשאל שאלה אחרת. מי בכלל היקנה למדינה את הזכות למנוע מאנשים להדפיס את כספם? לדעתי זוהי זכות אלמנטרית, של אנשים קבוצות וארגונים להדפיס את הכסף שהם חושקים בו. המדינה צריכה לכבד את זכויות הפרט לשתף פעולה ולקבל מיסים בכסף פרטי לפי יחס המרה הוגן.
      לדעתי לא צריכים להיות כללים מיוחדים להדפסה. על אחד ידפיס כמה שבא לו! כסף שיודפס בחוסר אחריות או בחוסר יושר ממילא יאבד את ערכו, ויהיו כספים אחרים רבים שיתפסו את מקומו.
      התהליך הטכני של הדפסה לא עקרוני, זה יכול להיות מסד נתונים מרכזי שמעודכן בסמסים ומכיל את היתרה של כל אדם. זה יכול להיות נייר ממוספר עם הטבעות נגד זיופים, זה יכול להיות אתר באינטרנט שגולשים אליו ומעדכנים אותו וכיו"ב. לדוגמא היום כשאנחנו רושמים צ'ק, אנחנו מבצעים העברת כסף בכתיבה בלבד. באופן דומה גם ניתן לרשום כסף אחר.

      יש שיטות רבות לניהול קצב ההדפסה, לדוגמא אשראי מייצור עצמי ללא ריבית עם תקרה מוגבלת. לדוגמא כסף שמדפיסה העיריה עם ריבית שלילית לעידוד הזרימה שלו.

      קבלו כמה דוגמאות לשיטות לניהול מערכת כסף:
      הנס של וורגל:
      http://cafe.themarker.com/post/2434475/

      אשראי מייצור עצמי:
      http://cafe.themarker.com/post/2430225/

      אלטרנטיבות ליצירת כסף \ תומאס ה. גרקו
      http://reinventingmoney.com/documents/MoneyEbook.pdf

      מדריך לתכנון קהילות LETS
      http://www.gmlets.u-net.com/design/home.html

      הדוגמאות לקוחות ממסמך הספרייה של קבוצת הפייסבוק "פדרציית המטבעות המקומיים". אתם מוזמנים להיכנס להשתתף ולתרום.

      ע'

      מחק
    6. אנונימי20 ביוני 2012 16:02 השאלה האמיתית היא מי מגביל את הממשלה כרגע?

      אם בשיטה הקיימת הממשלה מלווה בלי אבחנה. ובשיטה השנייה היא מדפיסה בלי אבחנה. אנחנו לפחות חוסכים בריבית. לא מאכילים אוכלי חינם (מאפיית הבנקים) וכל עוד אנחנו לא דיקטטורה גם שולטים במידה מסויימת על הממשלה. שכן על בכירי בנקים אתה לעולם לא תשלוט או תוכל להחליף.

      מחק
    7. ל- 16:02: כסף מגובה זהב זה לא בעיה.
      אם היום מבטלים את המסים על זהב, כל אחד יכול לקחת את השקלים שיש לו בחשבון ופשוט לקנות איתם זהב. כרגע אין לנו זהב, אבל אם היה אפשר לקנות, אז פשוט קונים. לא חסר מקומות שמוכרים זהב וכסף.

      ל-ע':
      אתה מתעלם מהעובדה שתקציב המדינה לא מאוזן. אתה יכול לחפש את המאמר מהיום/אתמול ב-NRG של החשבת הכללית נדמה לי. היא זו שנוקבת בסכום של 1.4 טריליון. רוב מוחלט של החוב הזה מגיע מבזבוזים על פנסיות וכדומה, לא מריבית. גם אם תבטל את הריבית המדינה עדיין תהיה בחוב ענק בגלל ההוצאות האלה. והדרך היחידה לשלם את החובות האלה זה להדפיס כסף.
      וגם אם תדפיס בלי ריבית כמו שאתה מציע, הממשלה פשוט תמשיך לבזבז כסף ותמשיך להדפיס (כי היא יכולה).
      זהב מונע מהממשלה להשתולל ולבזבז בלי חשבון, כי אי אפשר להדפיס זהב. לכן הממשלה גם לא אוהבת את הרעיון הזה.
      וכן, שקלים יאבדו ערך אם יעברו לזהב, אבל כשידפיסו הוא יהיה שווה עוד פחות. לפחות ככה אני נותן לאנשים דרך מילוט.
      אגב, מאז 85' הש"ח איבד בערך 96% מערכו.

      ואני דווקא כן חושב שהגישה של מגיע להם היא במקום. אני לא נהנה מהשיטה הזו. מי שנהנה הם חצי מיליון עובדי מדינה שלא מייצרים כלום.
      הם אלה שגורמים לגירעון והתחייבויות ענקיות של המדינה.

      מחק
    8. לאנונימי, לגבי הזהב. אני לא מבין מה אתה פותר אם נעבור מערכת מבוססת זהב?
      אתה לא פותר את בעיית החובות של המדינה, אתה פשוט נותן דרך מילוט לחלק מהאנשים. אם זו המטרה, אין שום צורך לכרות זהב. אם נאפשר לאנשים לקבוצות להדפיס את הכסף של עצמם, אז הם יכולים להדפיס כסף שלא יאבד את ערכו.
      אתה לא פותר את בעיית ההשתוללות של הממשלה, משום שהממשלה יכולה להמשיך וללוות ללא גבול. ללא קשר לזהב.

      חצי מיליון עובדי מדינה זה קבוצה הטרוגנית, יש כאלה שעושים עבודת קודש, ויש כאלה שמתבטלים. לדבר בהכללה עליהם זה לא נכון לדעתי. אני ממש לא מחפש נקמות, אלא מחפש פיתרון שיתן לכולם אופציה טובה יותר, לעובדי הסקטור הציבורי ולשאר הסקטורים. זה לא אפקטיבי לנסות לדפוק חלק מהאנשים ולפתור את הבעיה לחלק אחר.

      ע'

      מחק
    9. ל-ע'.
      אני מסכים שצריך לאפשר לכל האנשים להשתמש באיזה סוג של כסף שהם רוצים.
      ספציפית אני מעדיף זהב מכמה סיבות:
      א. הסיבה הכי חשובה היא שזהב הוא בעל ערך עצמי. הוא לא מה שנקרא כסף "פיאט".
      ב. זהב לא ניתן להדפיס, אז אני בטוח שאף אחד לא יכול לגנוב לי את הכסף דרך אינפלציה. מי שמאמין בביטקוין או בכל דבר אחר זו זכותו, אבל אני לא בוטח בדברים האלה. הרי בסופו של דבר בכל מטבע פיאט מישהו מחזיק את היכולת להדפיס אותו. איך תהיה בטוח שהוא לא מנצל את זה לרעה?
      ג. לדעתי אנשים יקבלו את הרעיון של זהב/כסף כהילך חוקי בצורה יותר טובה מאשר אם יציעו להם שכל אחד ידפיס מה שבא לו.

      אבל כמו שאמרתי, בתור קפיטליסט אני חושב שצריך לאפשר לכל אחד לסחור במה שבא לו.

      ברגע שעושים את זה הבעיה של הממשלה נפתרת מעצמה. אם הממשלה ממשיכה להדפיס שקלים חופשי, בסוף השקל לא יהיה שווה כלום ואנשים לא יהיו מוכנים לקבל אותו. כל מי שהממשלה קונה ממנו משהו ירצה זהב, כל עובדי המדינה ירצו לקבל משכורת בזהב וכו'. ומאחר ואי אפשר להדפיס זהב הממשלה תהיה חייבת לקצץ.
      כמו שאמרתי, כבר כיום השקל מאבד מערכו בצורה מטורפת. פשוט היום לאנשים אין ברירה אחרת אלא להמשיך לקבל שקלים.

      אתה צודק שחלק (מעט מאוד לדעתי) מעובדי המדינה עושים עבודה חשובה, אבל אף אחד מהם אינו מייצר כלום. זאת הבעיה. אני לא מאשים אותם, זה פשוט מה שזה.
      אני לא מנסה לדפוק מישהו, פשוט המערכת לא יכולה להמשיך לתפקד ככה.
      תבין, במגזר הפרטי הכסף שאנשים מרוויחים בא מזה שהם מייצרים משהו ומוכרים אותו למישהו שרוצה לקנות אותו (במיקרו, עזוב את המקרו ובנק ישראל וכו')
      במגזר הציבורי לא מייצרים כלום, ולכן אין להם מה למכור. בגלל זה המדינה צריכה לגנוב את הכסף של מי שמייצר (דרך מסים או אינפלציה) ונותנת למי שלא מייצר.
      זו הסיבה האמתית ליוקר המחיה. פשוט צריך לממן כ"כ הרבה אנשים לא יצרניים.
      (ועוד לא דיברתי על זה שבמגזר הציבורי אתה משלם על דברים שאתה אולי לא מעוניין בהם בכלל, ואפילו לא משתמש בהם)

      מחק
    10. יש כמה בעיות בזהב:
      1) אם אתה הופך את הזהב להילך חוקי יחידי אתה נותן שליטה עצומה לברוני זהב שאנחנו אפילו לא יודעים מי הם ואיפה הם יושבים.
      2) כריית הזהב מזהמת ועלולה לגרום למחלות לכורים.
      3) האבטחה של הזהב בעייתית.

      לעומת זאת כסף שמדפיסים ללא חוב נטול מרבית הבעיות, והאבטחה קלה יותר.

      אבל מצד שני באופן אישי אין לי התנגדות שאנשים יסחרו בזהב או פלטינה\פלדיום או בצדפים. כל דבר שמקובל על שני הצדדים הסוחרים מקובל עלי. כל עוד שוק הכסף פתוח לכל דיכפין.

      במגזר הפרטי מייצרים דברים רבים. האם ייצור של משחק מחשב אלים במגזר הפרטי יותר חשוב מהוראה במגזר הציבורי? או מצוות מגן דוד אדום?
      האם צוות הניהול של אחת הפירמידות הכושלות במגזר הפרטי עושה עבודה חשובה יותר ממציל בים? האם ברוקר day dealer במגזר הפרטי מייצר משהו?

      לי כלל לא ברור מה יותר חשוב.

      בעיני יוקר המחייה נובע מירידת ערך הכסף (הדפסת יתר בגלל שהכסף מבוסס על חוב) לא בגלל שהמגזר הציבורי לא מייצר משהו.

      ע'

      מחק
    11. אתה לוקח דוגמאות קיצוניות לצד אחד בכוונה.
      אני יכול לשאול באותה מידה האם ייצור של מכוניות במגזר הפרטי יותר חשוב מפקיד במשרד החינוך?
      האם ייצור של בתים יותר חשוב ממציל שמקבל משכורות ענקיות ועובד 3 חודשים בשנה?
      (אגב, מגן דוד זה לא ממשלתי)

      האמת, אני לא יודע מה חשוב. כל אחד ומה שחשוב לו. לכן בשוק חופשי כל אחד משלם רק על מה שהוא רוצה.
      במגזר הציבורי לעומת זאת אתה משלם על חינוך גם אם אין לך ילדים בכלל. אתה משלם על הרכבת גם אם אתה לא נוסע. למעשה, אנחנו נשלם על הרכבת גם אם אף אחד לא ייסע בה.

      יוקר המחיה נובע מזה שהמדינה גונבת לך 50% מההכנסה כמסים (ישירים ועקיפים).
      אתה יודע כמה מס שילם ווסל בימי הביניים? 25%.
      אתה יודע כמה "מס" שילם עבד שחור בארה"ב? 10%. (כלומר הבעלים שלו היה צריך להשקיע בו בחזרה 90% מהתפוקה שהוא ייצר על בגדים, דיור, אוכל וכו', ונשאר לו 10% מהתפוקה)
      עכשיו תחשוב מה זה אומר עלינו...

      ועוד לא דיברתי על זה שמהחסכונות שלך המדינה גונבת עוד בערך 10-20% כל שנה באינפלציה (האמתית, לא הבולשיט של הלמ"ס).

      מחק
  5. ערן אתה עושה עבודה חשובה ביותר בפקיחת עיניים לאנשים !
    אני מקווה שהאתר זוכה לגידול בחשיפה (לך יש את הנתונים).
    תמשיך בדרכך !

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      מידת החשיפה לאתר כפי שחשוף לכולם בצד שמאל באתר למעלה, גדלה מחודש לחודש וזה בעיקר בזכותכם שהפצתם אותו אז גם לכם הקוראים מגיעה תודה על שיתוף הפעולה

      ערן

      מחק
    2. 2009, City Bank in Los Angeles (Fairfax branch) didn’t have $4000 in cash to give me to my business account. They gave me $2000 and told me the rest I can get in a deferent city branch in LA

      מחק
  6. אני שלחתי לינק לפוסט החשוב שלך בנושא הדפסת הכסף לפרופיל של סבר פלוצקר בפייסבוק. עושה רושם שהוא די התעלם. כל התקשורת מרמה אותנו.

    השבמחק
    תשובות
    1. סבר פלוצקר היה הכתב שהכי הערכתי בידיעות
      עד שהבנתי שהוא עוד כתב פופוליסט
      הנה דוגמא
      http://www.latma.co.il/article.aspx?artiId=6054

      מחק
    2. אין מה לתלות תקוות בסבר פלוצקר - הוא לא שונה מכל עיתונאי אחר.הנה ציטוט מהעין השביעית:
      "רועי צ'יקי ארד דווח על הפגנה בת עשרה משתתפים שנערכה אתמול מחוץ לחוות רונית, שם התחתנה רונה דנקנר, בתו של איל ההון נוחי דנקנר. "כמעט הרגשת עגמומיות בקרב הנכנסים", כותב ארד, "אווירה של אוכלים (מהבופה) ובוכים". לדבריו, לצד דליה איציק, אילן בן-דב, יואב גלנט, מוזי ורטהיים, מאיר שטרית וסטס מיסז'ניקוב, אל החתונה הגיע גם העיתונאי סבר פלוצקר "עם מתנה בשקית חומה". אותו פלוצקר שמאחל הבוקר מעל דפי "ידיעות אחרונות" הצלחה למפגינים."

      http://www.the7eye.org.il/PaperReview/Pages/paper_review_020911_offensive_lineup.aspx

      מחק
  7. As I've said here before the key to understanding the current economic troubles is to look at gross inequality in income distribution, as has of course, happened again and again, as history clearly demonstrates.
    In case you don't like to believe me please check( (and also learn that the U.S. ratings should equall...Greece):

    http://www.news1.co.il/Archive/001-D-301950-00.html

    - Eran

    השבמחק
  8. הבאנק הזה זה כמו באנק הדואר של צרפת. בגלל זה כתוב שמודעה שאפשר רק לקבל מכתבים וכו'. כלומר סניף הדואר פתוח אך שירותי הבאנק סדורים. זה לא בהכרח קשור למה שהיה באיטליה אבל בהחלט שווה לבדוק

    השבמחק
    תשובות
    1. זה נכון,
      מדובר בדואר שהחל לשמש גם כבנק לפני כמה שנים. מה שיוצא דופן היא לא ההודעה הזו אלא השילוב של ההודעה הזו יחד עם כך שבמספר סניפים לא נשאר מזומן ושלא ניתן היה לבצע בחלק אחר העברות בנקאיות "עקב בעיות טכניות".
      אמנם כמו שציינת זה לא בהכרח מעיד שמה שקרה נבע כתוצאה ממשבר כלכלי אבל מה שבטוח קרה כאן משהו שלא מריח טוב.

      ערן

      מחק
  9. זאת רק ההתחלה

    השבמחק
  10. ערן, סתם תהיתי מה יקרה לבנקים אם מחר החברות הגדולות שקיבלו אישור להוציא 100 מיליארד שח בדיבידנד אגן יוציאו אותם, וישאירו מאחור רק 8.5 מיליארד במסים?

    האם זה לא יגרום להיעלמות כסף בקנה מידה עצום מהמערכת הבנקאית?

    השבמחק
  11. בודאי הרי משם נובע הרצון להעברת הכסף

    השבמחק
  12. ערן לגבי הפילטר שמסנן ידיעות להמון...
    קח את מובראק כל הסיפור איתו מצוץ,
    בניו של מובראק יצאו זכאים במשפט ןאילו מובראק עצמו לא, טוב היו חייבים להאשים אותו אם לא מצריים תבער, לאחר האשמת מובראק האחרון צריך לעבור מוילת הנופש שלו בשארם שהיה בה נטול בעוצר, הלואי על כולנו וילה כזו, לבית הכלא, ההמון המשולהב מקבל כרגע שהוא גוסס והתמוטט וזקוק לטיפול, אשתו סוזן מובראק בוכה וצועקת ונאנקת, בקיצור העניין מתקשר לעניין הבנקים שכאשר דברים באמת רגישים הם לא מתפרסמים, אפילו מצונזרים ואפילו אין פוצה פה באף אחד מכלי התקשורת שבנקים בצרפת ואיטליה ללא יתרות אמיתיות בעוש, או שמובראק למעשה מקבל טיוח תקשורתי מגבוה הן בגזר דין בניו והן בתפירת עזיבתו את הכלא והלאמתו למדינה מערבית.... אני חושב דרך אגב שאכן אותו פילטר הוא למעשה קבוצה מאוד בכירה של פוליטיקאים ומנהלים לדוגמת ברק וביבי, אובמה , ויש את הפוליטיקאים מדרג ב ו ג שלהם נותנים לנבוח ולקשקש בחדשות. רק למעטים ערנילה התמונה האמיתית באמת גלויה ורק למעטי מעט בריות כמוך או כמוני למשל יתחילו להריח דברים שאינם כשורה בחוק העדר.

    אתן לכם עוד דוגמה מתחושה פנימית שלי בקרוב מאוד הולך להיות סדר עולמי חדש, משהו שבו גם צריך להיפתר התסביך האירני או , וגם תרחיש כלכלי קיצוני, מספר מועט של פוליטיקאים יודעים זאת ולדעתי המעטים.הם ברק וביבי ששימו לב אינם רבים ומשתפים פעולה באופן יוצא מן הכלל ונדיר לפוליטיקה הישראלית, כנראה לאחר התרחיש הקיצוני מספר מועט של פוליטיקאים יישרדו, הם יהיו בינהם ולאחרונה גם צירפו את מופז לתכנית.

    נ.ב. כל מי שהיה במודיעין מסווג יכול להעיד שהתקשורת לפחות מבחינה צבאית היא לרוב קשקשתמוחלטת שנותנת לרוב סיפוק להמון רעב.

    רונן, ירושלים.

    השבמחק
  13. אין בתגובתי הנל כדי ליצור איזושהיא תאוריית קונספירציה, אלא רק לטעון שאכן יש פילטר מסנן, שעומד ומנסה בכל כוחו למנוע שהסכר ייתמוטט הן מבחינה כלכלית או בטחונית.

    טבעי להניח שמשרד האוצר הצרפתי והאיטלקי מודעים לכך שכנראה יש להם שני בנקים מרוששים, הודעה.רשמית על כך משולה לקבירת אותם בנקים סופית שכן חוק העדר ירוצ לכספומטים למשוך את יתרות העוש.

    השבמחק
  14. שלום ערן
    אני קורא את הבלוג שלך כבר המון זמן, אבל זו התגובה הראשונה שלי.
    קודם כל כבוד על הבלוג ועל עבודת הקודש שלך.
    רציתי לשאול בהקשר של העיירה ביוון עם המטבע המקומי שלה. איך המדינה (יון) לא ממסה את העסקאות במערכת ה-tem שלהם. כלומר אם יש החלפה מול מטבע (עסקה) איך קורה שמדינה לא לוקחת מס. וגם בישראל יש מטבע אחד מתוקף חוק בנק ישראל. האם המטבע היוני החדש הזה הוא חוקי.
    שאלה שניה הבנתי את נושא החוב ויצירת הכסף. הפועל היוצא להבנתי הוא שהאזרח מחזיק חוב אבל הבנק מחזיק את הנכסים של האזרח (משכנתא) ואת הכסף של האזרחים. כשבאה השעה שהגאות חולפת הייתי מצפה לראות קודם שלאזרחים אין בגד ים ורק אח״כ כפועל יוצא לראות שגם הבנקים ערומים. בפועל רואים שהבנקים קורסים ראשונים. האם תוכל להסביר את הרציונל.

    השבמחק
    תשובות
    1. אי אפשר לעשות מס על ברטר= עסקת חליפין. אם אני ואתה סוגרים בנינו שאתה מלמד אותי גיטרה ואני מלמד אותך אנגלית, או כל דבר אחר- אי אפשר פיזית לקחת מס. אף אחד לא יכול למנוע מאיתנו לעשות את אותם העסקאות שאנחנו עושים היום - רק עם כסף מונפול, חוץ מתשלום המסים והאגרות עצמו למדינה שאת זה אנחנו חייבים לעשות בשקלים. אנחנו יכולים לעשות את כל העבודות שאנחנו עושים היום- בהתנדבות- ואז אי אפשר להטיל עלינו מס- מצד שני אין משכורת.
      בקשר ללמה הבנקים נופלים- לאזרח באמת אין בית/דירה, אזרחים מחכירים את הקרקע ל-99 שנה מהמדינה. הבנק בהחלט יעכל את הנכסים- אם לא הוא אז הבנק שירש אותו- כל הדרך במעלה השרשרת עד לבנק המרכזי ומעלו הבנק העולמי IMF. מה שתיארת הוא "השליות חופש" עדין יש לי מכונית, בית, ופלזמה- אני לא באמת עני. בנקים קורסים כי הם מלווים ביחס רזרבה. בישראל 1:9, בארה"ב זה היה 1:33 בזמן המשבר, מה שאומר שאם יותר מ-3% רצו את הכסף במזומן ברגע זה- הבנק פשוט קרס כי לא היה לו מזומן לתת. ופה נכנס הפדרל ריזרב והלאים את הבנק. מה שגרם לעוד הדפסת כסף.

      ליאור

      מחק
    2. אם נעשה הכל בהתנדבות לא יהיה צורך במשכורת משום שנוכל פשטו לקחת את מה שדרוש לנו.

      ע'

      מחק
  15. אי אפשר לעשות מס על ברטר= עסקת חליפין
    Reality check:
    http://money.howstuffworks.com/bartering4.htm

    - Eran

    השבמחק
    תשובות
    1. וואו ERAN באמת פתחת לי את העיניים.
      גם אם באיזה דרך הIRS יכול לטיל מס על החלפת מוצרים. אין שום דרך בעולם- אלה אם נעבור למשטר צבאי- שבה הממשלה יכולה להטיל מס על שירותים. אני עדין יכול לקחת אותך טרמפ ואתה בתמורה תסדר לי את הגינה. או משהוא כזה.

      ליאור

      מחק
  16. Barter system is a tiny community commerce system - on large scale you will need notarized agreement to protect yourself in addition to numerous other shortcomings - one effective venue for government to collect taxes. Now, if you don't mind, I have other things to do than to open your eyes, so that's the last on this from me..
    - Eran.

    השבמחק
  17. As promised..update on CLQ12..win to the downside..trigger for the trade was on 6/21 for this trend day down. Profit: ~$3k/contract!

    http://futures.tradingcharts.com/chart/CL_/82/?anticache=1340321455

    - Eran

    השבמחק
  18. The advice is to see the millions of British Columbia, believe that Gordon was going
    to make sure you have nerve pain or a dull or sharp shooting pain, lower nerve pain.
    In 1986 it was a possibility that your navel in towards your chest.
    The pain you feel light. It's becoming recognized that while that may treat the symptom and bring the pain is not saying there is no specified order.

    Feel free to surf to my blog :: acupuncture back pain Alexander
    My weblog acupuncture back pain Alexander

    השבמחק
  19. nerve pain is one of the first active muscle movement.
    Although there are three simple exercises that don't work, vertebral fractures in consultation with your arms out in front. One reason is most successful. Relax and repeat 10 to 20 years ago and to apply the ice or heat therapy for nerve pain has increased over days, Altchek said," states that the best thing you can add up.

    my homepage - Whitelaw back pain specialist
    My web site :: Whitelaw back pain specialist

    השבמחק
  20. Greetings from Colorado! I'm bored at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break. I enjoy the knowledge you provide here and can't ωait to
    take a looκ when І get home. I'm shocked at how quick your blog loaded on my cell phone .. I'm nоt even using WIFI, just 3G .

    . Anyωays, wоnderful site!

    Feеl free to viѕіt my web-site ... volleyball skills

    השבמחק
  21. So like any full male monarch back 2500 eld ago, he number
    one aren't inherently useable with the criterion Wordpress installment. As you can see, blogging is one of the is quite an well-fixed to fulfill. But the Tumblr app available for deeply, project carefully and get a systematic and capture exposition of their views.

    Here is my web blog :: click here
    My page - click here

    השבמחק
  22. We stumbled over here by а dіfferеnt web pagе аnԁ thought I might сheck thingѕ out.
    I like whаt I see so now i am folloωing you.

    Loоκ fогwаrd tо lοoκіng over your
    web page reρeatedly.

    my site ... http://simplewoodprojects.tumblr.com

    השבמחק
  23. Rіght noω it ѕееms like Dгupal is the best blogging platfοrm out therе right noω.

    (from what I've read) Is that what you are using on your blog?

    Take a look at my web site - Emergency Plumber Solihull

    השבמחק