יום שישי, 22 ביוני 2012

"בעיה טכנית" הותירה מיליוני לקוחות של בנקים בבריטניה ואירלנד ללא משכורת

מסתבר שהמקרה בו חשבונות של לקוחות בבנקים באיטליה ובצרפת הוגבלו, היה רק התחלה לגל גדול עוד יותר של הגבלות בחלקים נוספים באירופה



הDailyMail מדווח כי מיליוני לקוחות NatWest  מוגבלים במשיכת כספיהם מזה כמה ימים. הסיבה: בעיה טכנית שגרמה לכך שמשכורות ושאר התשלומים השייכים לאותם לקוחות לא הועברו לחשבונותיהם. מדובר הבנק נמסר כי לא מדובר בבעיות שמקורן בהאקרים. ההשפעה של המהלך כבר ניכרת על ציבור לקוחות הבנקים האלו :
ראול פאודי לא יכל לשלם עבור רכישת דירה ומצא עצמו ישן בדירה שכורה יחד עם אישתו ההרה ובנו הקטן.
סטודנט באוניברסיטת הולי מספר שכרטיס האשראי שלו מושבת ושלא יכל לבצע העברת כספים דרך אתר הבנק.
דיווחים נוספים מספרים על המון זועם המתקהל סביב סניף רידינג בבאקשיר.
יש לציין  שמדובר בתקלה שפוגעת רק בחלק מהלקוחות. דובר בנק NetWest לא היה מסוגל להגיד כמה לקוחות מבין 12 מיליוני הלקוחות (כולל לקוחות רויאל בנק החולקים חלק מאותה מערכת) סובלים מהבעיה אך ההערכה מדברת על חלק גדול מבינהם. עוד הוא מדווח כי לא מן הנמנע שעוד לקוחות יפגעו מכך במהלך הימים הקרובים.

למרות הסבר הבנק כי מדובר בבעיות טכניות דוברת ה UK Payments Administration מודה כי עדיין לא ברור מה מקור התקלה.
כאמור, תקלה דומה התגלתה גם ברויאל בנק החולק עם  Natwest חלק ממערכות המחשוב האלו.

הנה ההודעה כפי שמופיעה האתר הבנק:


 הבנק מאפשר ללקוחותיו לכתוב את תגובותיהם בעמוד הבית שלו והנה כמה תגובות מעניינות מתוכן:

'All systems gone on strike until RBS/NatWest receive another bailout from the taxpayer' - lollollol
'Account updated now but money is missing! Basically been called a liar on the phone by "helpful" staff. I'm going up there now ...' - BeyondAngry
'Disaster! Go back to keeping your money at home! Its safer and more reliable! How embarrasng this is for you! I for sure will be going else where! Sick of this fault after fault!' - Nothappy
Well just logged into my online banking and it says my money is there...But is it really? - Christina Smith

מי שמעוניין יכול להכנס לכאן לצפות בתגובות הזועמות באתר הבנק באונליין.



בנק באירלנד הגביל את משיכת כספי לקוחותיו למשך 3 ימים לפחות
בנק נוסף באירלנד שעובד על אותה המערכת מדווח על סיפור דומה - "תקלה טכנית"  מונעת  ביצוע תנועות בחשבון של לקוחות הבנק. כ100,000 לקוחות הבנק ulsterbank התלוננו שהם אינם יכולים למשוך  את כספיהם או לחילופין שמשכורות או תשלומים שהועברו לחשבונותיהם לא הגיעו ליעדם. הבעיה החלה ביום שלישי ונכון לכתיבת שורות אלה הבנק מדווח שעדיין יש תקלה.
הנה צילום ההודעה מתוך אתר הבנק:




27 תגובות:

  1. ערן שלום, לפני שבוע באחרי ויכוח משפחתי חשפתי את אימא שלי לאתר של ולשיטה שבה נוצר כסף, אני לא יודע אם היא באמת קרא את העמוד הזה. כל מה שהיא לה להגיד זה: ״אני לא מבינה, מה אתה רוצה ממני?״ ״עדיין לא הבנתי למה תואר באוניברסיטה זה לא טוב״ מה עושים עם אנשים כאלה? אנשים שיהיו מוכנים להרוג ולההרג בהגנה על המטריקס? היא לא מפגרת- כמו כל אזרח במדינה היא יודעת שהממשל דופק אותה- אבל התשובה שלה היא: ״ככה זה״!!! מה עושים מפה. איך מזיזים מישהו שלא מוכן לזוז?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא מזיזים מישהו שלא רוצה לזוז.
      חוץ מזה, אמא שלך אולי לא מבינה כל מה שאתה מבין, אבל בכל זאת יש לה קצת יותר נסיון חיים, ולכן כדאי להקשיב למה שהיא אומרת. אני מבין שגילית לאחרונה אמת גדולה, אבל מה שאמא שלך אומרת זו אמת גדולה לא פחות - ככה זה. כן ידידי, המטריקס תמיד היה קיים, ולמרות שאתה כולך רועש וגועש בפנים, הוא גם ימשיך להתקיים.

      מחק
    2. היא לא אומרת שום אמת גדולה. כמו כל האשכנזים לפני היא פשוט אומרת "או שיהיה לך תואר ראשון או שאני מתאבדת". חוויה שכל אשכנזי הארץ מכירים.
      המשפט שלך "לא מזיזים מישהו שלא רוצה לזוז" זה חרב פיפיות. אני לא חושב שתואר ראשון יציל אותי (כולנו יודעים שזה יותר מזה, אחרי זה זה תמצא עבודה בחברה גדולה, תתחתן, 3 ילדים, גירושים...) ואני לא יכול להתנגד לדרך החיים הזאתי. אבל היא גן יכולה ויש לה גם "זכות" לא להבין. וגם "זכות" לבצע מהלכים דיקטטורים.
      מעבר למערכת היחסים שלי איתה אני הרבה יותר מאוכזב של הצלחתי לפתוח למישהו את העינים. כי זאת בעצם המטרה. אפילו ביקשתי ממנה לשלוח לכל התפוצת מייל שלה את הקישור לאתר הזה- ולראות איך כל "הגאונים" האלה יגיבו. אני די בטוח שזה לא קרה.
      אני נמצא עכשיו בסיטואציה שבסופו של דבר כולנו נגיעה אליה, ברמה המשפחתית וגם ברמה המדינית. של Kill our be killed.

      מחק
    3. אני חושב שהנושא מעניין אותך. ואותה מעניינים דברים אחרים. כדי לצאת מ"המטריקס" ולהאמין לסיפורי בדיות ש"בנקים פרטיים יוצרים כסף יש מאין" (נאמר בציניות כמובן) אותו בנאדם צריך להתעניין בנושא. אחרת הוא מנפנף את זה במין טענה "כל הכסף בעולם מגובה בזהב" או "הממשלה יוצרת את הכסף" וממשיך הלאה בחייו ועל הדרך מסמן עוד איקס על הנשק שלו שהוא גמר על עוד איזה קוקו של תאוריות קונספירציה.

      חברה שלי תמיד אומרת "השקר הכי טוב הוא האמת", שיטת ה"בנקים פרטיים יוצרים כסף" היא כל כך מעוותת וסוריאליסטית שהרבה אנשים פשוט לא מוכנים להאמין למילה שלך או לאיזה "אתר" (בלי להעליב את יוצרי הבלוג הנהדר הזה) עד שהם לא יתעמקו בעצמם ויגיעו לאמת בעצמם.

      בדרך כלל לי יצא להוציא אנשים אל האמת לא על ידי הרצאה שאני יזמתי. אלא על ידי ויכוח שיזמו אותם האנשים שלא חשופים לאמת. כי ברגע שאתה מתחיל לשאול שאלות קונקרטיות על איך המערכת עובדת והם באים בהצהרות שהם למדו משטיפת המח של התקשורת והתרבות ומערכת החינוך הם מתחילים להתקע ולך לך יש את כל התשובות כבר כי התעניינת בעומק הדברים ולא מאיזה סרט הוליווד שטחי או כתבה מסיטה ומסלפת באחד העיתונים הגדולים.
      אתה תראה, אחרי שהם יסיימו להתקע כי אין להם באמת מושג איך המערכת עובדת, וכשתתחיל לדבר תהיה דממה בשלוחן וכולם יקשיבו לך ויראו איך הכל מתחבר להם. רק תנבור טוב טוב בחומר ותבין אותו לעומק.

      מחק
  2. אנונימי עם בעיית אימא עקשנית.
    זו בעיה ידועה. רוב בני האדם לא ידעו לזהות סכנה גם כשזו תעמוד מולם ותגיד "נעים מאד אני הסכנה".
    אפשר לקחת סוס לבאר. אי אפשר להכריח אותו לשתות.
    זו צריכה להיות החלטה אישית של כל אזרח לבלוע את הגלולה האדומה ולצאת מהמטריקס.
    אני יודע עד כמה זה מרגיז לפעמים אבל צריך להבין ולתת לכל אחד את ההזדמנות אבל גם את הזמן שלו לקחת את ההחלטות בעצמו.
    ויש כאלה שלא יתעוררו אף פעם...

    ממחשב חיצוני
    אורי ירון.

    השבמחק
  3. אליהו לוי-ארנבורג22 ביוני 2012 בשעה 16:13

    אני מת על ה"בעיות הטכניות" האלו :))) איזה כיף שאפשר לשטות באנשים ובכספם באיצטלה והאשמות של מחשבים ורשתות תקשורת.

    ועכשיו קצת יותר ברצינות, כנראה שיש הרבה דברים שמתרחשים בשטח, ע"י האזרחים מול הבנקים במדינות ה"חלשות", אשר את רובם, וקל וחומר היקפם, המדיה המרכזית והממסד הבנקאי והממשלה מסתירים.
    ואני מדבר בסה"כ על פעולות יחסית פשוטות (אבל מאוד מאיימות על הבנקאות האירפה בכלל ועל בנקים במדינות חלשות בפרט) כגון פיזור החסכונות החוצה בבנקים במדינות חזקות (כולל העברת משכורות), הוצאת חלק\כל המזומן הפיסי מהבנקים והחזקתו בכספת\במזרון\מתחת לבלטות קרוב לחזה.
    כעת שוו בדימיונכם, אגב המאמר המעודכן של אורי ירון על השיטה המוניטרית, מה קורה שהיקיפן של פעולות אלו עולה בנפח מסויים ובמספר מדינות (יוון, ספרד, אירלנד וכו') מה זה עושה לבנקים באותן מדינות?!
    על כן אני לא מתפלא כלל על אותן הזרמות הכספים האחרונות לבנקים (לא לממשלה!) ביוון ללא כל תנאי (שהיו די בשושו) ולהזרמות למע' הבנקאית הספרדית שגם הן היו ללא כל תנאי.
    למה ההזרמות לממשלות היו תוך תנאים של צנע ואין סוף התניות ואילו ההזרמות לבנקים הן ללא תנאי?!
    אם היקף הפעולות הנ"ל היו ידועות לציבור כנראה ש: א. זה היה מתחיל כדור שלג להתגברות היקפן של הפעולות הללו. ב. זה היה חושף עוד יותר את ערוותה של המע' הבנקאית האירופאית ובכלל.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום אליהו,
      אם אתה מחפש אישור לתחושות שלך אלה לא חסרות:
      מריו מונטי אמר ל"גרדיאן" היום כי אם לא יימצא פיתרון למשבר החובות בשבוע הקרוב, יהיו לכך השלכות חמורות;
      http://www.themarker.com/wallstreet/europe/1.1737858

      הבנק המרכזי האירופי "פתאם" מרכך את תנאי ההלוואות שלו לבנקים
      http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000759414

      ובכלל לי לא זכור שתקלת תוכנה קשה אשר תהיה במערכת כל כך קריטית לוקח 3 ימים לפתור אותה. נכון לשעה הזו "התקלה" טרם נפתרה בNatWest ובבנק האירי בצירוף מיקרים נדיר לפתע בתום יום העסקים וממש בכניסה לחופשת הסופ"ש הם טוענים שמצאו את התקלה ועובדים על תיקונה עד יום שני ..נשמע כמו ניסיון להרויח זמן של שקט במיוחד לאור העובדה שמדובר באותה מערכת שקיימת בNatWEst

      ערן

      מחק
    2. אליהו לוי-ארנבורג22 ביוני 2012 בשעה 23:04

      כן, תודה
      בדיוק אנחנו מכינים פוסט עם ריכוז מקורות על כל זה, הן מה שעתיד לקרות בארה״ב והן מה שעתיד לקרות באירופה.
      אנחנו בדרך להדפסות מסיביות.
      העתיד הוא בעץ, דיו ודיסקים קשיחים :) 

      מחק
    3. אליהו,
      אני חושב שמאמר לא יספיק פה -אולי סדרת ספרים :)

      מחק
    4. אליהו לוי-ארנבורג23 ביוני 2012 בשעה 0:21

      חחח...
      לא, לא התיימרתי להציג משהו כזה נרחב, רק מס' עדכונים מהתקופה האחרונה שמרכזים את מה שכבר יחסית ידוע למי שמעורה בתחום :)

      מחק
  4. סקינסי בריסטול22 ביוני 2012 בשעה 18:38

    1+1
    זוכרים את ה"תקלה" בבנק פועלים ב2008 ?!

    השבמחק
  5. ערן, נראה לי שאתה צריך ליצור מדור "אופס תקלה, אין משיכות"

    השבמחק
    תשובות
    1. אני אוותר על זה: אין לי כוונה לשבור את המונופול של הבנקים בנושא :)

      מחק
  6. עם ראשונה בהיסטוריה של הכלכלה שיש מצב כזה, מצד אחד הדפסה שמעלה את המחיר ומצד שני הכספים של הציבור צמוד מדד, לאן זה יוביל והאם נוצרה נקודת איזון בין המחיר ליכולת הקניה כך שההדפסה איננה משפיעה עוד זאת נדע בהמשך.
    מה שבטוח נפילת האירו מחזקת את הדולר.

    השבמחק
    תשובות
    1. קראתי משהו בסגנון של הדולר יאבד מעוצמתו בעקבות כך שסין והודו צפויות לסחור בעזרת זהב עם איראן. במקום בדולרים.

      מחק
  7. בדכ בימים של ירידות חזקות וצפויות בבורסה, רוב האתרים של הבנקים ומערכות המסחר קורסים לכמה שעות - היה אפשר לטעון שזה בגלל עומס על המערכות שלהם בגלל עודף משתמשים, אבל זה כבר כמה שנים ככה והיה מספיק זמן להיערכות...

    תמיד ראיתי זה כנסיון מגבוה למתן את הירידות.

    השבמחק
  8. מה האלטרנטיבה לבנקים אז? הדבר הזה יקרה גם פה ויהיה פה אסון במדינת גלגול המינוס.

    יש הצעות - או שרק זהב בכספת?

    השבמחק
    תשובות
    1. לצערנו היום אנחנו מחוברים למערכת הבנקאות בחבל הטבור. רע לנו איתם ויהיה לנו רע עוד יותר בלעדיהם תחת השיטה הקיימת בגלל המונופול שלהם. הדרך היחידה היא לעבור לנכסים במקום מזומנים אלא שגם פה יש סיכונים

      מחק
  9. ערן, היום נפל לי האסימון אחרי שנים של סימן שאלה גדול.
    ברשותי עסק בקניון מלחה בירושלים, במשך שנים הקניון הוא מספר אחת בארץ לפי פדיון ורווחיות הן של החנויות והן של בעלבית הלא הוא סבא עזריאלי.
    במשך השנים עבדנו, הרווחנו אכן אומר שעם השנים נהיה יותר קשה להגיע לפדיון טוב וריוחי אבל טפו טפו הסיפור עובד. בשנת 2008 הזמינו אותי בעזריאלי לפתוח עסק נוסף בקניונם החדש שאוטוטו נפתח במודיעין, אמרו לי אוכלוסייה חזקה, אשכנזים, מלומדים, החנסה גבוהה, אקדמאים, אין חרדים אין ערבים בדיוק הפוך מירושלים, אמרתי לעצמי הנה התמזל מזלי, אם ככה אני תותח בירושלים, מודיעין הנה אני בא לאסוף תכסף מהרצפה.
    בימים ההם עוד לא היה דירוג קניונים וחשבתי שירושלים עיר מעפנה והנה ההצלחה מעבר לפינה, הקניון נפתח ובדיוק ההפך קרה, שכר הדירה הגיע לאלף שח ביום הקופה בסוף היום היתה נסגרת על אפס בימים מסוימים, אמרתי לעצמי לעזזל הכל, הקניון נטוש איך אנשים ורשתות מתפרנסות, בקיצור ולענין ופה מתחיל הפאנץ ליין רבותיי הקניון שם לא התרומם עד היום אני ברחתי מופסד, ואז התחלתי לחקור ולהבין שלמעשה רשתות גדולות עובדות על חמש שש חנויות טובות ורווחיות במס פר מצומצם של ערים בעיקר תא וים , לא הבנתי איך ריבונו של עולם ניתן להחזיק ככה החשבון אינו הגיוני גם בשביל עצמאי וגם בשביל רשת, היום אני מבין איך הכל עובד וגם בזכותך ערן, הבנקים ובעלי הקניונים זה אותו אדם, אותה יישות, עזריאלי מושקע בבנק לאומי ולאומי נותן הלוואות מטורפות לבניית הקניונים והאדמות, התזרים והגלגול של הרשתות הוא שחשוב לא תמיד הרוחיות, הבנקים מכורים לתזרים, לאו דווקא לחברות רווחיות, חברת הקניונים של משפ עופר היא למעשה בנק מז טפחות. הם פותחים קניון מרביתם בארץ אינם רווחיים לרשתות המפעילות אבל נוצר חוב שנגבה מהציבור, זה מה שמעניין , למרות שהרשת אינה רווחית באותו קניון אפילו סתם במצב שיווי משקל נוצרת מערכת שלאו דווקא פתוחה על קנה בשקל מכור בשתיים, נוצרת מערכת שנועדה בכל מקום שרק אפשר לדחוף קניון כדי שיינקה את הכסף מהתושבים באזור לאותו ניקוז. הגלגול של החוב הוא.שחשוב, אני כשהפסדתי נשרפתי, כי לא הייתי מוכן לגלגל חוב, עובדה שיש עסקים פתוחים ואני יודע שבנקודה הנוכחית הם הפסדיים, שאלתי לעזאזל בעל עסק מםסיד למה אתה מחזיק תחנות פתוחה, הוא אמר שזה.לא כל כך משנה לו כי יש אשראי ומימילא יש לו חנות אחרת רוחית ועל זאת על הגלגול בפדיון גם אם אינו ריוחי אך פלוסמינוס בשיווי משקל הוא שורף הוצאות כדי לקזז מס, או ממשכן את הפדיון לאשראי גדול יותר במקום אחר..........

    השבמחק
  10. ערן, היום נפל לי האסימון אחרי שנים של סימן שאלה גדול.
    ברשותי עסק בקניון מלחה בירושלים, במשך שנים הקניון הוא מספר אחת בארץ לפי פדיון ורווחיות הן של החנויות והן של בעלבית הלא הוא סבא עזריאלי.
    במשך השנים עבדנו, הרווחנו אכן אומר שעם השנים נהיה יותר קשה להגיע לפדיון טוב וריוחי אבל טפו טפו הסיפור עובד. בשנת 2008 הזמינו אותי בעזריאלי לפתוח עסק נוסף בקניונם החדש שאוטוטו נפתח במודיעין, אמרו לי אוכלוסייה חזקה, אשכנזים, מלומדים, החנסה גבוהה, אקדמאים, אין חרדים אין ערבים בדיוק הפוך מירושלים, אמרתי לעצמי הנה התמזל מזלי, אם ככה אני תותח בירושלים, מודיעין הנה אני בא לאסוף תכסף מהרצפה.
    בימים ההם עוד לא היה דירוג קניונים וחשבתי שירושלים עיר מעפנה והנה ההצלחה מעבר לפינה, הקניון נפתח ובדיוק ההפך קרה, שכר הדירה הגיע לאלף שח ביום הקופה בסוף היום היתה נסגרת על אפס בימים מסוימים, אמרתי לעצמי לעזזל הכל, הקניון נטוש איך אנשים ורשתות מתפרנסות, בקיצור ולענין ופה מתחיל הפאנץ ליין רבותיי הקניון שם לא התרומם עד היום אני ברחתי מופסד, ואז התחלתי לחקור ולהבין שלמעשה רשתות גדולות עובדות על חמש שש חנויות טובות ורווחיות במס פר מצומצם של ערים בעיקר תא וים , לא הבנתי איך ריבונו של עולם ניתן להחזיק ככה החשבון אינו הגיוני גם בשביל עצמאי וגם בשביל רשת, היום אני מבין איך הכל עובד וגם בזכותך ערן, הבנקים ובעלי הקניונים זה אותו אדם, אותה יישות, עזריאלי מושקע בבנק לאומי ולאומי נותן הלוואות מטורפות לבניית הקניונים והאדמות, התזרים והגלגול של הרשתות הוא שחשוב לא תמיד הרוחיות, הבנקים מכורים לתזרים, לאו דווקא לחברות רווחיות, חברת הקניונים של משפ עופר היא למעשה בנק מז טפחות. הם פותחים קניון מרביתם בארץ אינם רווחיים לרשתות המפעילות אבל נוצר חוב שנגבה מהציבור, זה מה שמעניין , למרות שהרשת אינה רווחית באותו קניון אפילו סתם במצב שיווי משקל נוצרת מערכת שלאו דווקא פתוחה על קנה בשקל מכור בשתיים, נוצרת מערכת שנועדה בכל מקום שרק אפשר לדחוף קניון כדי שיינקה את הכסף מהתושבים באזור לאותו ניקוז. הגלגול של החוב הוא.שחשוב, אני כשהפסדתי נשרפתי, כי לא הייתי מוכן לגלגל חוב, עובדה שיש עסקים פתוחים ואני יודע שבנקודה הנוכחית הם הפסדיים, שאלתי לעזאזל בעל עסק מםסיד למה אתה מחזיק תחנות פתוחה, הוא אמר שזה.לא כל כך משנה לו כי יש אשראי ומימילא יש לו חנות אחרת רוחית ועל זאת על הגלגול בפדיון גם אם אינו ריוחי אך פלוסמינוס בשיווי משקל הוא שורף הוצאות כדי לקזז מס, או ממשכן את הפדיון לאשראי גדול יותר במקום אחר..........

    השבמחק
  11. למעשה מה שקרה בכתבה הנל הוא שהבנקים עיקלו משכורות של אנשים שהיו בפלוס כי כנראה זה התזרים הפוזיטיבי הנואש שלהם, כנראה שהמאזן בצד השני של החוב הוא כל כך רע שהבנק מנפק שטויות ולמעשה מתגלח על חלק מלקוחותיו ומושך זמן.

    השבמחק
  12. ערן, היום נפל לי האסימון אחרי שנים של סימן שאלה גדול.
    ברשותי עסק בקניון מלחה בירושלים, במשך שנים הקניון הוא מספר אחת בארץ לפי פדיון ורווחיות הן של החנויות והן של בעלבית הלא הוא סבא עזריאלי.
    במשך השנים עבדנו, הרווחנו אכן אומר שעם השנים נהיה יותר קשה להגיע לפדיון טוב וריוחי אבל טפו טפו הסיפור עובד. בשנת 2008 הזמינו אותי בעזריאלי לפתוח עסק נוסף בקניונם החדש שאוטוטו נפתח במודיעין, אמרו לי אוכלוסייה חזקה, אשכנזים, מלומדים, החנסה גבוהה, אקדמאים, אין חרדים אין ערבים בדיוק הפוך מירושלים, אמרתי לעצמי הנה התמזל מזלי, אם ככה אני תותח בירושלים, מודיעין הנה אני בא לאסוף תכסף מהרצפה.
    בימים ההם עוד לא היה דירוג קניונים וחשבתי שירושלים עיר מעפנה והנה ההצלחה מעבר לפינה, הקניון נפתח ובדיוק ההפך קרה, שכר הדירה הגיע לאלף שח ביום הקופה בסוף היום היתה נסגרת על אפס בימים מסוימים, אמרתי לעצמי לעזזל הכל, הקניון נטוש איך אנשים ורשתות מתפרנסות, בקיצור ולענין ופה מתחיל הפאנץ ליין רבותיי הקניון שם לא התרומם עד היום אני ברחתי מופסד, ואז התחלתי לחקור ולהבין שלמעשה רשתות גדולות עובדות על חמש שש חנויות טובות ורווחיות במס פר מצומצם של ערים בעיקר תא וים , לא הבנתי איך ריבונו של עולם ניתן להחזיק ככה החשבון אינו הגיוני גם בשביל עצמאי וגם בשביל רשת, היום אני מבין איך הכל עובד וגם בזכותך ערן, הבנקים ובעלי הקניונים זה אותו אדם, אותה יישות, עזריאלי מושקע בבנק לאומי ולאומי נותן הלוואות מטורפות לבניית הקניונים והאדמות, התזרים והגלגול של הרשתות הוא שחשוב לא תמיד הרוחיות, הבנקים מכורים לתזרים, לאו דווקא לחברות רווחיות, חברת הקניונים של משפ עופר היא למעשה בנק מז טפחות. הם פותחים קניון מרביתם בארץ אינם רווחיים לרשתות המפעילות אבל נוצר חוב שנגבה מהציבור, זה מה שמעניין , למרות שהרשת אינה רווחית באותו קניון אפילו סתם במצב שיווי משקל נוצרת מערכת שלאו דווקא פתוחה על קנה בשקל מכור בשתיים, נוצרת מערכת שנועדה בכל מקום שרק אפשר לדחוף קניון כדי שיינקה את הכסף מהתושבים באזור לאותו ניקוז. הגלגול של החוב הוא.שחשוב, אני כשהפסדתי נשרפתי, כי לא הייתי מוכן לגלגל חוב, עובדה שיש עסקים פתוחים ואני יודע שבנקודה הנוכחית הם הפסדיים, שאלתי לעזאזל בעל עסק מםסיד למה אתה מחזיק תחנות פתוחה, הוא אמר שזה.לא כל כך משנה לו כי יש אשראי ומימילא יש לו חנות אחרת רוחית ועל זאת על הגלגול בפדיון גם אם אינו ריוחי אך פלוסמינוס בשיווי משקל הוא שורף הוצאות כדי לקזז מס, או ממשכן את הפדיון לאשראי גדול יותר במקום אחר..........

    השבמחק
  13. אנשים באים כל יום עם תאוריות של רשע טהור שמסתתר בקומה הגבוהה ביותר של הבנק, אבל האמת העגומה היא שרובנו, אנשי העולם, פשוט מטומטמים, עצלנים, וחסרי אחריות.

    הבנקאות המודרנית, או בשמה השני 'השיטה המוניטרית', הגיעה לסוף הדרך.
    הצעות?

    השבמחק
    תשובות
    1. הצעות תוכל לקרא במדור השיטה המוניטארית בראש העמוד.
      מה עם הצעות שלך בעניין?

      מחק
  14. הגבתי בפוסט הקודם על ז'אק פרסקו.
    לדעתי שוק העבודה יהפוך רובוטי יותר ויותר בעשור הקרוב,
    עד למצב שחלק גדול מהאנושות יהיו מובטלים.

    עבודות נקיון, עבודות בניה, עבודות חקלאות, איסוף ומיון זבל ואפילו אדמיניסטרציה בדרג נמוך של טפסים ותיוק,
    יכולים להעשות על ידי רובוטים ומחשבים.
    אבל מה יעשו כל המובטלים החדשים שנזרקו הביתה בגלל רובוט מרושע?

    אתה יכול להגיד שאולי הם ימותו... אבל לדעתם, עדיף שמישהו אחר ימות.
    אנשים נואשים עושים דברים נואשים.

    צריך להתרכז בשיטה כלכלית חדשה ורעננה.
    אני נושא את עיני אל הטכנולוגיה. אני מקווה שהמדע יציל את היום.
    שיטה זולה להפקת חשמל/אנרגיה, ורובוטיזציה של שוק העבודה,
    תוכל בסופו של דבר, לספק את הצרכים של האנושות למאה הקרובה.

    ואני אומר בסופו של דבר, בגלל שבהתחלה, די ברור שהכלכלה הישנה תנסה להמשיך בעסקים כרגיל, ככה שבעל המפעל יהפוך לעשיר מעבר לכל דמיון, בזמן שהמפוטרים יחפשו אוכל בפחים.
    אבל מתישהו תיווצר מערכת שבה המפעל פועל איכשהו, אולי היד הנעלמה תלחץ על הכפתורים. אולי יהיו אנשים שמוצאים שלווה בעבודה במפעל ויעבדו בחינם,
    כמו שיש אנשים שירפאו אנשים אחרים, וכמעט כל תחום אחר.
    כל אותה העת יחשבו מדענים, ממציאים, וכל מיני איינשטיינים על דרכים חדשות ומגניבות לייצר עוד רובוטים ועוד טכנולוגיה. ככה שבסוף היעילות של עבודה אנושית תיראה מגוחכת ובזבזנית.
    רובוט ממשיך לעבוד 24 שעות, לא יוצא להפסקת אוכל, וגם מספיק לעשות עבודה של 10 אנשים באותה כמות זמן. אפילו אם תצטרך לתחזק אותו, לשמן אותו, ולהחליף אותו כל 4 שנים, עדיין סביר להניח שתפוקת העבודה שלו תעקוף את זו של הצוות אותו הוא החליף.

    היום, כשליין רובוטי במפעל גורם לך להיות מפוטר, אתה בצרות.
    מחר, אולי זה יהיה הדבר הטוב ביותר שקרה לך.
    סוף סוף תוכל להגשים את החלום שלך ולנגן בסקסופון.
    אבל לא, כי כבר יהיה רובוט שמנגן בסקסופון. באסה :(

    השבמחק