יום שישי, 21 בספטמבר 2012

איזו דת חשוכה יותר?

בגלובס פורסם לפני כשבוע טקס שקיימו החרדים בו ניפצו איפונים. באחת התגובות לכתבה נכתב: "אנחנו מממנים את הטימטום הזה. דת חשוכה. "
ישנם הרבה אנשים שהיו אומרים את אותו הדבר על המראות הבאים. התורים לאיפון 5 :



טוקיו ,היום:




התור בסידני:



לונדון, ארבעה ימים לפני המכירה:


ניו יורק ,שבוע לפני המכירה:



בשביל להבין עד כמה כל התורים האלה כבר מזמן לא נוצרו מתוך רצון וסקרנות לבחון טכנולוגיה או חומרה מהפכנית  אלא אולי יותר מזכירים סוג של דת מאמינים חדשה, צפו בסרטון הבא וראו את ההתרגשות והפליאה של אזרחים מהרחוב כשהראו להם את ה"איפון 5" ,בזמן שהם לא יודעים שהם בעצם מחזיקים את איפון 4S.

16 תגובות:

  1. מעניין אותי איך כותבי הכתבה בגלובס על החרדים טוענים שהדת היהודית חשוכה בעוד שאצל האמריקאים אנשים עומדים בתור כבר שבוע בשביל אותו פלאפון.

    בכלל אני לא מבין ולא יבין את השנאה הזאת שהתקשורת מפיצה כלפי החרדים. למה בשביל מה זה טוב ?
    כול עיתון או ערוץ שאני פותח החרדים מוצגים כרעים.

    ולמען הסר ספק אני לא חרדי אלא מסורותי.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה הטריק הכי גדול של החרדים - על כל טענה שיש למישהו נגדם הם טוענים שזו שנאה שמופצת. באמת שכבר נמאס מזה.

      אריק

      מחק
    2. לא טריק של חרדים ולא שטויות רק הכובש הבנקאי שרוצה להשאר נסתר ולגרום לעם לעסוק בשנאת חינם.

      מחק
    3. ממש לא קשה לשנוא חרדים. אפילו את היהודים ב א"י הם הצליחו להשניא על עצמם אז ברור איך זה קרה באירופה עם הגויים. לא רק הקלקלה במתכונתה הנוכחית אינה ברת קיימא, גם המרקם החברתי בארץ הוא חבית נפץ שתתפוצץ במלחמת אזרחים ללא ספק.

      הטמבלים שעומדים בתור לאייפון לדעתי הם קבוצה הטרוגנית שמורכבת ממקבלי טובות הנאה ועוד דפוקים שונים עם תרוצים שונים. ממש לא דת..

      מחק
    4. דור- זה טוב כשרוצים להפוך את המדינה ללא יהודית , אז זה טוב לפצח את הגרעין הקשה הדתיים. ומי החליט שישראל איננה יהודית יותר מי פרס , ללא חוק וללא בחירות החליטו עבורנו את הגרוע מכל איבוד הזהות שלנו

      מחק
  2. אין קשר, העניין הוא בחירה, בדת אין באמת בחירה ליחיד, אם הרבי אמר שאייפון זה רע אז כולם ינפצו את האייפון לא בגלל שהם חושבים כך אלא בגלל שהרבי אמר, וזה הנורא בדת.העדר.

    לגבי כל אלו שמחכים בתור שבוע לאייפון- זה סתם בגלל שהחיים שלהם כל כך משעממים שכל שנותר להם להציג זה את הטלפון ביד על מנת שאנשים ישימו לב אליהם...מסכנים

    השבמחק
    תשובות
    1. סליחה אבל לך אין רב ? שבא מומחה ואומר לך א' ב' ג' לא טובים בשבילך
      אז אתה מפסיק לעשות א' ב' ג' נכון ? אותו הדבר אצל החרדים רק שאצלהם המומחה הוא הרב
      מה נורא בזה אני לא מבין!

      וגם אם זה לא מוצא חן בעיני התקשורת למה להשמיץ ולרדוף אותם על משהו שבכלל לא פוגע בהם. אני שחושב שהתקשורת רק עוזרת בלהפיץ ולפתח שינאה בעם אחד כנגד השני.

      מחק
    2. החרדים הם השעיר לעזאזל של התקשורת כדי להסיט את האש מהבנקאים וכל אוכלי חינם בשוקי ההון.

      מחק
    3. אנונימי (כלל הצי-בור) יקר גם אתה דתי, ההבדל הוא שאתה לא יודע את זה.

      ההבדל הוא שה"רב" שלך הוא לא אומר לך מה לעשות - אלא שוטף לך את המח ע"י תקשורת,
      ע"י מונופול של אוניברסיטאות, ושחיטות בכל הרמות.
      מונופול בתעשיית רפואה (שנועדה לשמור על חולים חולים)
      מונופל של כסף (שנועד לשמור אותך עני)
      מונופול במדע (שנועדה להליך אותך שולל, כדי שלא תבין איפה אתה חי, ומה אתה בכלל)

      המטרה של הדת היא להפחיד אותך ע"י שימוש במושג "אלוהים" ולגרום לך לחשוב שאתה קטן,
      המטרה של שטיפת מח שהולכת היום היא לגרום לך לחשוב שאתה לא קיים, זה ההבדל בין מה שה"רב" אומר, למה שהתקשורת אומרת.

      מחק
    4. בדיוק העולם השיקרי ביותר הוא דת האיפון מכשיר מעקב מתקדם מבית ארהב, למה לא ניתן להוציא בטריה?

      מחק
  3. תודה לערן על הכתבה המאוזנת
    אכן דתות חשוכות ישנות וחדשות עולות ופורחות.
    חשוכות כי האנשים הנוהרים אחריהן לא מאירים ובוחנים שוב ושוב את הערכים שלהם ונותנים לאחרים להוביל אותם בעייניים עצומות. וללא בקרה ערה.

    נדמה לי שאפשר ללמוד מההרצאה הבאה משהו בעניין
    http://www.ted.com/talks/lang/en/dan_dennett_on_dangerous_memes.html
    שי.פ.

    השבמחק
  4. אה זה פשוט מאד. אם אני פה ושם יוצא טמבל אז ... אני יוצא טמבל. זה מתחיל להיות בעיה כשאני הופך את הטיפשות שלי לדגל לנפנף בו. אם למשל אני אפסיק לאכול תפוחי אדמה כי קראתי בעיתון שזה לא בריא, אז באמת שלא הייתי צריך להאמין לכל מה שכתוב בעיתון ואולי מחר אני אשתכנע שעבדו עלי. לעומת זאת לחרדים יש מומחה אחד שהוא מומחה להכול - מאייפונים ועד לאורך השמלה, ממקום העבודה הרצוי ועד למי צריך להשתדך עם מי והם לא סתם מודים בזה שמישהו החליט בשבילם אלא מתגאים בזה.

    השבמחק
  5. אני מנסה להיכנס לאתר בועת נדל"ן ומקבל הודעה על ווירוס באתר.
    יש לי תוכנת אנטי ווירוס מסוג AVG אמינה מאוד.

    נכתב כי באתר יש ווירוס מהאתר allmag.co.il

    מישהו יודע משהו על זה?
    מקווה שגם לכאן לא ישתלו ווירוס. מעניין למי אין אינטרס לדפוק את האתרים הללו.
    מדאיג.

    השבמחק
  6. כל הכספים שלכאורה הולכים לחרדים הם עשירית האחוז ממה שגונב הכובש הבנקאי ביום עסקים אחד, רק בבנקאות הבעיה רק שם. גם אני מתגאה שמי שנותן לי עיצה זה אדם מלומד תורת אבות אבותי זו האמת היחידה. הסגידה לכסף לפי שיטת ארהב הינה השקר הגדול ביותר שנועדה להשאיר אותני טיפשיים ללא תוכן

    האמת היא שאנחנו מממנים את הפושעים שעובדים בארגון הפשע בנק ישראל והתקשורת, ועוד הפושעים חושבים שמממנים אותם פשוט הזוי

    זאת כמובן לאחר שגנבו את משאבי המדינה, ועכשיו מונעים את הריכוזיות כאילו באותה דרך של הפרטה לידי יחידים.

    השבמחק
  7. הייטקיסט, הרצליה קיפוח27 בספטמבר 2012 בשעה 17:55

    אין לי בעיה עם אנשים שעומדים בתור לאייפון בדיוק כמו שאין לי בעיה עם אותם האנשים שמנפצים אייפון - ההבדל ה*עצום* הוא שאחוז ניכר מהמשכורת שלי הולך למימון אחת הקבוצות הללו!

    זה החלק העיקרי ודווקא ממנו להתעלם?

    השבמחק