יום רביעי, 12 בדצמבר 2012

הקשר בין תרופות לכיסם של חלק מהרופאים

זוכרים את האמא שנאבקה בבית החולים שניידר שלא יקרין ויעשה כימותרפיה בבנה שגידול סרטני הוסר מראשו והיום על פי הבדיקות הוא בריא? למי שלא קרא יוכל לעשות זאת כאן וכאן. הסיפור הזה נמשך בדרמה גדולה גם למעשה ברגעים אלה. בית החולים הציב שמירה על חדרו של הילד שלא יוברח מהבית חולים. הילד לדברי האם היה אף סגור בתוך החדר שעות ארוכות ולא הורשה לנשום אויר צח בחוץ כדי שהיא לא "תחטוף" אותו שוב.  למרות ניסיונה של האם למנוע את הטיפול דרך בתי המשפט היא כשלה. האם  בשלב מסוים כבר הסכימה אפילו לטיפולים אך ביקשה להעביר את הילד לתל השומר מכיוון ששם סיכוי הישרדותו מהטיפול יהיו גבוהים יותר. בית החולים שניידר באמצעות אפוטרופוס שמינה בית המשפט סירב בטענה שאין זמן. היום הילד מקבל הקרנות ובקרוב כימותרפיה באותו בית חולים.



על השאלה האם זו סמכות המדינה לכפות על ילד טיפול רפואי ובכלל למי שייכים הילדים שלנו דנו לאחרונה בהרחבה בעקבות המקרה בכתבה בהארץ ובתוכנית של קרן נויבך ברשת ב' (החל משעה 1:10:10).

לשאלה מדוע בית חולים שניידר היה כל כך להוט לערוך את הטיפולים בילד יש כמה תשובות -תלוי את מי שואלים.
ערוץ 10 חשף אתמול קשר מדאיג מאד לגבי הקשר בין הטיפולים/תרופות שאנחנו מקבלים לאינטרסים של בתי חולים ורופאים מסוימים. האם זאת הסיבה במקרה זה? יתכן שכן ויתכן שלא -כרגע בכל אופן אי אפשר לדעת שכן שניידר נמצא ברשימת בתי חולים שסירבו לבקשת ערוץ 10 לחשוף את הקשר בין הרופאים שלו לחברות התרופות.

צפו בכתבה המדהימה הבאה מתוך "המקור" על הקשר בין התרופות לכסף ולבריאות שלנו, כתבה שעד לפני כמה חודשים נחשבה כקונספירציה הזויה:

 





הכתבה הינה בבחינת דיעה אישית בלבד. אין לראות בכתבה יעוץ רפואי והיא אינה מחליפה יעוץ רפואי. אין המחבר אחראי לתוצאות השימוש במידע וכל ההשלכות הנובעות משימוש כזה. השימוש במידע הוא על אחריות המשתמש.

8 תגובות:

  1. קיימת דת, או קבוצה דתית בשם קריסטיאן סאינטיסט. היא נפוצה במיוחד בארצות הברית. יש לדת הזו מליוני תומכים, רובן נשים, ויש לה הרבה מאד צדדים חיוביים. אחד החוקים של הדת קובע שאדם שבריא נפשית יחלה פחות ויבריא מהר יותר. כמו בכל דת יש קיצוניים שאינם נותנים לילדים שלהם להתחסן ואינם שולחים את הילדים שלהם לבתי חולים כשהם חולים אלא רק מתפללים. כתוצאה מזה כל שנה עולות לחדשות כתבות על הורים שהועמדו לדין מאחר וילדם נפטר ממחלה זניחה ופשוטה שקל היה לטפל בה והם רק ישבו והתפללו. בעצם זה גם קיים במידה מסויימת בדת היהודית, נתקלתי במקרה של הורים שנולד להם ילד מונגולואידי מכיון שהבדיקות בהריון הראו שהוא חולה והרב אמר להתפלל והכל יהיה בסדר. הכוונה שלי היא שבהחלט אני מסכים שלא מעט רופאים (כמו עורכי דין, מתקני מכוניות שיפוצניקים נהגי מוניות וכו) מנצלים ומרמים ומשקרים למען בצע כסף. לי קדח רופא שינים סתימות שלא היה צורך בהם כדי לעשוק את הביטוח שלי. אבל זה עדיין לא אומר שכולם כאלו. ילד שחולה וצריך הקרנות וכימוטרפיה-צריך הקרנות וכימוטרפיה והרופאים יודעים טוב יותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. לאנונימית,
      מקובל שתאמיני שהרופאים יודעים יותר טוב ממך מה ירפא אותך. את חופשייה לקבל את התרופות שלהם ולתת אותם לילדייך.
      הבעיה מתחילה כשאת מאמינה שאת יודעת מה יותר טוב עבורי, והיא הופכת למשבר אמיתי כשאת תומכת בכפיית הדעה שלך (כימותרפיה) על הילד שכלוא עכשיו בשניידר.

      קצת צניעות לא הזיקה מעולם לאף אחד.

      עמית.

      מחק
  2. הרופאים יודעים יותר טוב בתחת שלי אולי
    מה שמעניין את הרופאים זה לעמוד בפרוטוקולים שלהם ככה שלא יתבעו אותם.
    אז יש פרוטוקול שכמה מושחתים קבעו שצריך לנהוג לפיו וכך כל הרופאים נוהגים בהתאם.
    להגיד שרופאים יודעים יותר טוב ושלא צריך להתערב ולחקור לבד זה המחדל האמיתי.

    השבמחק
  3. בהחלט צריך להתערב ולחקור לבד, אבל כמה אנשים יכולים? ז'וז'ו ובטיטו ומעולם וסימה ביטון יכולים?
    המחדל הוא בעיקר בעומס עבודה ותרבות של שחצנות והתנשאות של בעלי התפקידים.

    השבמחק
    תשובות
    1. My observation is that the core issue is the move to profit-above- all oriented society, a la U.S..
      My opinion, of course I could be wrong.
      - Eran

      מחק
    2. השאלה היא לא אם ז'וז'ו יכול (לדעתי הוא כן יכול). השאלה היא האם מותר לו לבחור בטיפול עבור ילדיו. השאלה גם למי שייכים הילדים של ז'וז'ו למדינה או לז'וז'ו. האם המדינה מסייעת לז'וז'ו לגדל את ילדיו, או שהיא רואה בו מעין שמרטף שאמור לפעול לפי הכללים שלה בגידול הילדים. כשז'וז'ו יסטה מהכללים, הילדים ילקחו מימנו, וימונה לו אפוטרופוס כדי שהכללים של המדינה ישמרו, והילד מעניין אותו כמו שלג דאשתקד.

      לפי החוק הקיים כנראה שהאופצייה השנייה נכונה.

      עמית.

      מחק
  4. If Israel chooses the move to profit above all model, I'm afraid it wont hold much.

    There are many capitalistic places in world to live, without the missiles and involuntary army/miluim.

    My 2c.

    השבמחק
  5. אין את הקישור האחרון לכתבה על התרופות!
    למה?

    השבמחק