יום שני, 22 באפריל 2013

רהב(תנות)

רני רהב התראיין אתמול בגל"צ והתפלא מדוע הציבור יוצא נגד "אנשים שבזיעת אפם מנסים כל יום להקים פה תעשייה וכלכלה". משפט אחד עם שתי טעויות. צפו בשני הסרטונים שספק אם רני רהב ראה אותם אי פעם או שהעדיף להתעלם מהם כחלק מהגנה על לקוחותיו.


בזיעת אפם -
תומאס אדיסון באחת מאמרות הביקורת שלו על השיטה הכלכלית הנוכחית אמר:
”אנשים שלא יהפכו כף אדמה אחת, ולא יתרמו קילו של חומר, יאספו יותר כסף מכל האנשים שיספקו את החומרים ויעשו את כל העבודה בפרויקט"
מתי פעם אחרונה ראיתם טיקון נמצא בשטח תחת השמש הקופחת במהלך עבודה פיזית קשה כשאגלי זיעה יורדים ממצחו?
דנקנר ורוב חבריו הטיקונים הממונפים עושים את רוב עבודתם  בעיקר בפגישות עם מנהלי בנקים ומנהלי קרנות פנסיה למינהם. יש האומרים שהפעם האחרונה שהם נראו מזיעים היה כשהמזגנים הפסיקו לפעול במהלך אחת הפגישות האלה.
אולי מר רהב לא יודע אבל כשמדברים על "אנשים שבזיעת אפם מנסים כל יום להקים פה תעשייה וכלכלה" מתכוונים בדרך כלל לזה:

;

רהב טוען גם שהם הקימו פה תעשייה וכלכלה -
אולי יותר נכון להגיד זה שהם הרסו שם את הכלכלה והתעשיה.
בשנת 2007 בשיא הבועה בארה"ב, דווקא בזמן שאחרון משקיעי הנדלן בלאס וגאס נכנס לרכבו וברח כל עוד נפשו בו  הרחק הרחק מהעיר, דווקא אז הגיעו לעיר שני ישראלים שחשבו לכבוש את העולם עם כסף שלא שייך להם. באותה שנה תשובה ודנקנר לוקחים הלוואה מאיתנו שנעה בין 3-4 מיליארד ש"ח ורוכשים שם (לא פה) מלון. כעבור שלושה חודשים הם גם הורסים את המלון ורק אחרי הפיצוץ נופל להם האסימון למה ראו את משקיע הנדלן האחרון בורח מהעיר. הם מבינים שהתוכנית להקמת מלון מפואר במקום לא משתלמת. אלא שאז היה כבר מאוחר מידי:  באוגוסט 2012 הם כבר מגישים לנו את החשבון: בקשה לתספורת של 50%-82%. כך במקום מלון מתפקד ומניב הקימו שני אנשים בזיעת אפם תעשייה וכלכלה משגשגת של מגרש חניה פעיל. את המגרש אחרי כן מכרו במחיר מגוחך.

הנה כך בנו הטיקונים את הכלכלה והתעשייה פה בישראל.
הריסת המלון הרהבתנית בלאס וגאס. החגיגות עלינו וגם ההריסות: 


7 תגובות:

  1. ערן,סבורני שהספרון הבא ,ולהלן ציטטה ממאמר אודותיו,קולע לרוח דבריך המשקפים כרנטגן את אי-המודעות,האגוצנטריות ואת המונח שטבע הפילוסוף לסוגם,האס-הולז.
    האסהול התאגידי.נציג מוכר בקטגוריה שהוא קרוב ...האסהול הבנקאי,כל המנכ"לים ואנשי העסקים למיניהם המעבירים לחשבונות הבנק שלהם סכומי עתק גם כאשר העסקים שהם מנהלים כושלים...אנשי ההנהלה של הסקטור הפיננסי שהביאו על העולם את המשבר הפיננסי שהחל ב-2008...ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל שזכה בחבילת אופציות של 25 מיליון שקל ממש לפני ששינו את כללי הקצאת האופציות,שאמר בסוף השבוע האחרון שאם לא היו מעניקים לו את חבילת האופציות הללו ייתכן והוא לא היה*** מתאמץ ***כל כך.
    http://www.haokets.org/2013/04/21/ass-holes-%D7%97%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%AA/

    (Source URL: http://www.haokets.org/2013/04/21/ass-holes-%d7%97%d7%a7%d7%99%d7%a8%d7%94-%d7%a4%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%a1%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%aa/)

    השבמחק
  2. וזה מה שאני לא קולט. איך אנשים שאין להם שום ניצוץ של גאונות. שנופלים בדיוק כמו כולם באותם פחים וטועים אותן טעויות אם לא יותר. איך זה לעזאזל שהם מעשירי החברה הישראלית וכל השאר לא?

    השבמחק
  3. וזה מה שאני לא קולט. איך אנשים שאין להם שום ניצוץ של גאונות. שנופלים בדיוק כמו כולם באותם פחים וטועים אותן טעויות אם לא יותר. איך זה לעזאזל שהם מעשירי החברה הישראלית וכל השאר לא?

    השבמחק
    תשובות
    1. עדו, הנה לך עצה "מועילה" מבית מדרשו של נוחי דנקר, באחד מהראיונות שנתן: הוא מתיעץ עם ה"רנטגן", תמיד. על פי ייעוץ זה הוא רכש את הבנק - או חברת ההשקעות, או זבל אחר - השוויצרי, בכספנו. אז לך, ידידי, ל"רנטגן", שלם לו אתנן נבואה, ותראה מה יקרה לך. אתה בקאזינו הגדול, עדו. פיון קטנטן על הרולטה. וכמוך - כמוני.

      מחק
  4. עידו
    מה לא ברור ?
    מזל , שושלת , קשרים , אומץ , ביצים, חוש עסקי יזמי, שוב מזל, עבודה קשה , בולדוזיריות, פושרייות וכו
    קח את הסיכונים שתשובה לקח ואולי תצליח בגדול או שתיפול בגדול.

    השבמחק
  5. כשאתה מגיע לאיזה מעמד מסוים זה כבר ממש לא משנה אם יש לך כסף או אין לך, אם אתה מוכשר או לא מוכשר, בסופו של דבר הרי רוב הטייקונים משחקים עם כסף שלא שלהם, אז מה זה כבר משנה להם.

    השבמחק
  6. ערן תעשה לי טובה ואל תכתוב יותר על רני רהב כי הוא הבן אדם הכי קטן בעולם וחבל לנצל את האתר הנפלא הזה כדי לתת לו במה (מתוך הנחה שאין דבר כזה פרסום שלילי כל עוד כתבו את השם שלך נכון)
    חזק ואמץ אתה עושה עבודה מצויינת

    עדו, לא כולם יכולים להיות טייקונים (סטטיסטית) ורוב האנשים לא יכולים להתייחס לבני אדם אחרים כמשאב שניתן לנצל אותו (מוסרית) ולא נולדו למשפחה המתאימה (קשרים) ולכן גם לא יהיו טייקונים למרות גאוניותם.

    יונש

    השבמחק