יום שבת, 7 בפברואר 2015

העלייה הרוסית נוטשת את ישראל בגלל יוקר המחיה

מאת: אמנון פורטוגלי.

המחאה החברתית הרוסית נגד יוקר המחיה אינה באה לידי ביטוי בהפגנות רחוב. זוהי מחאה שקטה מתחת לרדאר התקשורתי שבה כבר כ-150 אלף צעירים יוצאי חבר העמים עזבו את המדינה. מדובר בתופעה שתופסת תאוצה במיוחד במהלך השנים האחרונות. ראוי שהבעיות הכלכליות ועזיבת הדור הצעיר לחו"ל, שהתחילה בקרב העולים אך מאימת להתפשט לכל מעמד הביניים בישראל, תעמוד במוקד הבחירות במקום להתעסק עם בקבוקים. 

 על פי סקר המטה המרכזי שפורסם בסוף ינואר 2015, המצב הכלכלי-חברתי יעמוד במוקד ההצבעה בבחירות 2015. 53% מהנשאלים בסקר של "המדגם" בפיקוחו של פרופ' קמיל פוקס אמרו כי יוקר המחייה ומדיניות הרווחה יעמדו במוקד הצבעתם. מסתבר שאלו הם הנושאים הבוערים באמת עבור אזרחי ישראל.
למרות זאת, אנו לא רואים עכשיו לקראת הבחירות ויכוח על יוקר הדיור או דיון על מדיניות רווחה, שלא לדבר על ויכוח על הדרך להתמודד עם הבעיה שלנו עם הפלסטינאים. נושאים אחרים, תקשורתיים יותר, עומדים על סדר היום: צייד מכשפות של בוגדים ולא-ציוניים, הכפשה פרועה של יריבים פוליטיים, נושאים "חשובים" כמו פרשת הבקבוקים, מימון עמותות, וספינים אחרים נמצאים במרכז הדיונים. נראה שאף אחד אינו קורא ואינו מדבר על אחת הסכנות הקשות למדינה- הרס מעמד הביניים והעזיבה של הדור הצעיר לחו"ל.
זה לא הסיפור המתוקשר של ברלין, וזה לא הפנטזיות על עלייה מסיבית מצרפת, חשוב יותר למנוע את ההגירה המתמשכת ובמספרים גדולים של משפחות צעירות לקנדה, לאוסטרליה, ולמדינות אחרות המקבלות אותם בידים פתוחות.

בתחילת דצמבר הרצאתי והצגתי מצגת בכותרת "לא גומרים את החודש - מצוקת המעמד הבינוני". אחת הטענות העיקריות היתה שמשפחות צעירות לא מצליחות לגמור את החודש בלי עזרה מההורים וההורים מצדם יורדים מנכסיהם וברמת החיים שלהם כדי לעזור לילדים. אבל מה עושים זוגות צעירים שאין ביכולת הוריהם לתמוך בהם כמו הצעירים מהעלייה ה'רוסית'? התשובה ניתנה בשני מאמרים שפורסמו לאחרונה.
בסוף ינואר פרסם הילו גלזר מאמר מקיף בהארץ בכותרת "משנים את המפה - השמאל הרוסי החדש". המאמר עסק ברוחות החדשות המנשבות בציבור הרוסי הישראלי שכבר לא מוצא את ביתו אצל ליברמן.  בתוך המאמר היה פרק קטן וחשוב "יש עתיד — בקנדה, מעמד הביניים הרוסי כבר התייאש".
גם מזל מועלם במאמר מתחילת ינואר באל-מוניטור בגלל יוקר המחיה: האלקטורט הרוסי מתכווץ, כותבת על ההגירה של הצעירים 'הרוסיים' מישראל אחרי שלא הצליחו להתקיים כאן בכבוד למרות ההשכלה שרכשו במקצועות נחשקים.

הילו גלזר בהארץ, מספר על גנאדי, שעבר שלוש שנים עם אשתו נלי ושני ילדיהם להליפקס שבקנדה. "הייתי עשר שנים בצבא, השתתפתי במלחמת לבנון השנייה, אבל אחרי שהבהירו לי שאפשרויות הקידום די חסומות התחלתי לחפש אופציות בחוץ". גנאדי מספר שהליפקס הפכה למעין מושבת מהגרים ישראלים שמוצאם בברית המועצות. "אנחנו הנגלה השנייה שהגיעה מישראל ולאחרונה הגיעה הנגלה החמישית", מספר גנאדי. "יש פה קהילה יהודית של בערך 5,000 איש, שלפחות 60% מתוכם ישראלים דוברי רוסית." מבחינתו מדובר בהגירה לצמיתות.

העזיבה של גנאדי ונלי תואמת לפרופיל שמגולם בנתוני הלמ"ס לשנת 2008, שלפיהם 48% מהיורדים מישראל הם עולי ברית המועצות — לרוב משכילים, צעירים, בני מעמד הביניים, שחוו תסכול ממצבם הכלכלי־התעסוקתי ובחרו להגר. פילוח עדכני יותר של הלמ"ס שפורסם לפני כחצי שנה הראה כי 28% מקרב עולי ברית המועצות שהשלימו תואר שלישי בארץ שוהים בחו"ל שלוש שנים או יותר.
למסקנה דומה ביחס להגירה המואצת של צעירים דוברי רוסית הגיע גם מיכאל פיליפוב, דוקטורנט במדעי המדינה באוניברסיטה העברית. לדברי פיליפוב, חברי מעמד הביניים 'הרוסי' אינם עולים שלא נקלטו. להיפך- "הם למדו פה, שירתו בצבא, זאת המדינה שלהם. אבל הם חווים אכזבה ממצבם, אפרופו יוקר המחיה, והמחאה שלהם לא באה לביטוי בכיכרות אלא בעזיבה. הבעיות שחווה הצעיר החילוני ממעמד הביניים מתעצמות כשמדובר בעולים. בניגוד לצבר שבגיל 30 מנסה לקנות דירה ויכול לחלוב את ההורים, לעולה אין עורף משפחתי והאופציה הזאת לא קיימת. לכן גם התגובה קיצונית יותר - במקום להתבכיין, אורזים מזוודות."

עולה חדש צעיר מחבר העמים (1995) - סיכוי סביר שהוא כבר לא איתנו בישראל
המספרים מורים על ההיקף המסיבי של הגירה זו מישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בתקופה
1990-2004, עלו לארץ כ-970,000 עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר. לדברי מיכאל פיליפוב: "נהוג לדבר על מיליון עולים מברית המועצות, אבל נתונים עדכניים מראים שבפועל חיים בישראל כרגע כ–730 אלף עולים בלבד", גם אם נתחשב בכך שרבים מהעולים מברית המועצות לשעבר, הגיעו ארצה בגיל מבוגר יחסית, נראה שמדובר בהגירה של כ-150,000 צעירים מאז תחילת העלייה. רובם הגדול הם צעירים שהיו אמורים להיות חלק ממעמד הביניים הישראלי, שרתו בצבא, בעלי השכלה אקדמאית מישראל, ומרוויחים היטב. הם עשו את הכל 'נכון'. אבל אז הם מוצאים שהמשכורת ה'טובה' שלהם אינה מספיקה לרמת חיים ברמה סבירה ולמגורים, שלא לדבר על רכישת דירה, במקום ראוי כי אין להם הון עצמי, כי אין להם הורים שיכולים לעזור.

מדובר בזרמי עומק בהתפתחות שהולכת ומתגברת, שהסכנה שלה למדינה גדולה וחשובה לא פחות מענייני בקבוקים ומימוני בחירות. המחאה החברתית של 2011 קמה בעקבות יוקר המחייה והדיור. המחאה החברתית הרוסית אינה באה לידי ביטוי בהפגנות רחוב. זוהי מחאה שקטה, מתחת לראדאר התקשורתי, של עזיבת הארץ. אם לא נפעל במהרה, צעירים אחרים יצטרפו לתנועת הגירה זו. וכפי שכתב איגור טלר אם לא ייפסק התהליך של ירידה מישראל, נפסיד כולנו, אולי נפסיד אף את המדינה. כי מתברר שלא מלחמות, צבא ושפה חדשה שוברים את האנשים שעוזבים אלא היעדר האפשרות להתקיים בכבוד, להקים משפחה ובית והיעדר אופק ותקווה שמשהו ישתנה.
חיוני שנושא זה יעלה לסדר היום הציבורי במקום מסע ההכפשות והשטנה הנוכחי.

אמנון פורטוגלי הוא חוקר במרכז חזן במכון ון-ליר, ומרצה במכללה החברתית-כלכלית

64 תגובות:

  1. אמנון יקירי,
    אני קורא את השורות הללו מחו"ל ואני חושב לעצמי שלא רק הרוסים עוזבים בשקט גם הישראלים, הרבה הבינו שהפגנות לא משנות את המצב בארץ - אם זו לא שביתה מאורגנת - זה לא עובד.
    ולכן מצביעים ברגליים

    אני מניח שהרבה יתקיפו אותך על אמינות הנתונים וחלק יתקיפו את הרוסים - פשוט יש אנשים שלא רוצים לדעת ומנסים למנוע מאחרים לדעת מה המצב.

    והנתונים לא ממש יוצאים לתקשורת - שים לב כמה סיקור יש לעולים מצרפת - והירידה חזקה הרבה יותר.

    האמת שכואב לי לשמוע את הנתונים.
    אבל באותה המידה כואב לשמוע כמה מושחתים יש בכנסת, בגופי הממשל, ומוסדותיו השונים - צמד המילים "רקוב מהשורש" לא מתחילים לתאר את המצב בארץ.

    ובדיוק כמו שציינת - אנחנו לפני בחירות והנציגים מבלבלים את השכל במקום להתעסק בבעיה האמיתית - לדעתי זה מסמן שהמצב הולך להיות גרוע בהרבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. "הבקבוקים של שרה'לה" ואופציית העזיבה את הארץ הם שני צדדים של אותו מטבע: ככל ש"שרה'לה" מנהלת לנו את המדינה בצלמה ובדמותה, כך גובר משקלה של אופציית העזיבה. לצאת להפגנה ברחובות זה כמו לנסות להתווכח עם רמזור: אתה מדבר בהיגיון והוא - בשלו. כאשר כל מיני פסיכופאתים עושים רפורמות חדשות לבקרים כדי לסחוט את הפנסיות וההטבות הסוציאליות של מעמד הביניים - הכל בשם ה"אידיאולוגיה"; כאשר אנחנו חיים כאן במתכונת של קאזינו אליו נשפכים חסכונותינו מכוחו של "חוק" הנובע מאותן רפורמות, מצב הנוגע בגבול של "רולטה רוסית"; כאשר אלה שנדפקים הכי הרבה מהרפורמות הללו ממשיכים להצביע בעד מי שהכי דופק אותם ומכריזים על כך בגאווה בטלוויזיה, אז עדיף להתווכח עם הרמזור. ואם אתה שואף חיים - כך את הרגליים וברח למקום שפוי, כל עוד אתה יכול. "בקבוקי שרה'לה" ויוקר המחיה זה הכל אותה פסיכוזה שמנהלת לנו את חיינו עד יאוש. ואני בחרתי במילים הכי מכובסות שיש.

      מחק
    2. יפעת נורא קל להגיד שרהלה אבל זו לא היא.
      זה כל הפוליטיקאים מימין ומשמאל. זו התקשורת. אלה הועדים וההסתדרות. מעל הכל הדת ששולטת פה

      מחק
    3. השחיתות הימנית וההתנחלויות הפכו את ישראל לכאוס כלכלי
      כאשר בחור צעיר מסיים צבא ולא רואה כל סיכוי בחיים נורמאלים פה
      הכל מופנה למקורבי השלטון הימני ולמשיחיים בהתנחלויות

      מחק
    4. הטייקונים והריכוזיות פה הרסו אותנו

      מחק
    5. אני לא רוסי וגם אצלי מתבשלת ההבנה שכדאי למכור הכל עכשיו כל עוד אפר לקבל מחיר טוב ולעוף מפה.
      בסוף ישארו כאן חרדים ,מתנחלים,ערבים משתטחי קברים ומעלים באוב ,ביבי ושרה נתניהו והמסכנים שידם לא משגת את ההגירה מכאן\

      מחק
  2. אין כמו תמונה של השרץ, אברום בורג, דור שני לכלומניקים שלא עבד יום בחייו בעבודה אמיתית, שלא למד,לא שנה,לא למד ולא תרם כלום לחברה אלא ינק את לשדה וצופה וחי היום עם 3 פנסיותשיכלו להחזיק 10 משפחות בכבוד ושלל הטבות.
    השבר ביחסי האזרחים והמדינה הוא עצום. אנשים כבר לא מגיעים אצלי בגדוד למילואים, כל אנשי המקצוע איתם דיברתי עובדים בשחור מתוך עזות מצח ורצון לדפוק תמדינה, ואני רק שומע שיש להם גב מהסובבים אותם.

    אנשים!! אל תלכו לקרבי, אל תשלמו מיסים וברגע שתוכלו להתפרנס בכבוד- תברחו מהחור הזה שנקרא ישראל ונשלט עי משפחות פשע,אוליגרכיה משפטית וטייקונים תעבי בצע.

    אולי עוד 100 שנה, שדעתם של האנשים תתישב עלהם והם יבינו את גודל המניפולציה שהופעלה עליהם עי אנשי הצבא והממשל המרושעים הללו,תתחיל להתקיים פה חברה אזרחית הוגנת.

    וכן, למי שתהה. ההרוגים בהר דוב שבוע שעבר היו לצורך מאבק בחירות נטו.אל תאמינו אם יגידו לכם אחרת

    השבמחק
    תשובות
    1. מוצטפא שמטרלינג8 בפברואר 2015 בשעה 8:13

      מילים כדורבנות.

      מחק
    2. נאלץ להסכים איתך בצער רב.

      מחק
    3. ממש צודק לגבי השרץ שמסמל את כל מה שרקוב במדינה שלנו. אל תישכח שהרבה אזרחים טיפשים ראו בו אחד ממנהיגי העתיד של המדינה. נוכל חסר תקנה.

      מחק
  3. ארץ ישראל אינה כשאר הארצות.אתה לא עוזב אותה אלא הארץ מקיאה אותך כי אינך ראוי להיות בה.
    אך אל דאגה כל היהודים יעלו לארץ לפני בוא משיחנו במהרה בימינו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין כמו מנה גדושה של פיטפוטי ביצים ואמונות טפלות.
      למי שיש אפשרות אחרת (ומשוחרר מאמונות טפלות) עוזב את הארץ

      מחק
    2. עד מתי העם היהודי יסבול8 בפברואר 2015 בשעה 4:23

      בתר בן אדם מאמין -ההערה הזו לא במקום. החיים בארץ יקרים להחריד -ובטח אם אין לך הורים שיעזרו. אנשים טובים כורעים כאן תחת הנטל. בראש ובראשונה מחירי הדיור -קניה ושכירות הם מהגבוהים בעולם המערבי ביחס למשכורת. דירה במיליון שקל בירוחם זה נשמע למישהו הגיוני?

      מחק
    3. נכון מאוד שהארץ מקיאה אותך, וזה מה שהנביא אומר בתורה וזה מה שאומר הנביא כאן במאמר.
      לא הבנתי מה אתה רוצה לסתור כאן, נכון שבלי צדק חברתי הארץ מקיאה את יושביה וזה נכון כלפי כל ארץ. ככה אומרים הנביאים וככה פרשנו את זה חז"ל וככה הוכיח ההיסטוריה האנושית בכל ארץ.
      אתה והמגיב אחריך שניכם לא מבינים כלום בחשיבה היהודית הבסיסית, ומצטער לומר לכם את זה.

      מחק
    4. אתה רוצה לבחון אותי במדעים ובלוגיקה ובספרות ובהיסטוריה כללית ?! אני מוכן לעבור אצלך מבחן כאן בפומבי.
      דמגוגיה זולה בשם הלוגיקה והמדעים שאין לך שום מושג ירוק בהם + ביהדות, לא מרגשת אותי כלל וכלל. אפי' במילה "משיחי" אין לך שום מושג ירוק. ואני לא מצטער לומר לך את זה.

      אבל למה לי בכלל ללמד אותך בינה ודעת, תאכל את החרה בעצמך, ותבקש זכות לנשום מהשופט ברק, וזכות למים תשלם להגיחון בע"מ ועל הגז שלך תשלם למשפחת תשובה, ותשכור חור לישון בו בלילה מאחיך החזיר ותשלח את צאצאיך לצבא להגן על הגז הטבעי של משפחת תשובה. העיקר השנאה העצמית שלך תתקיים אצלך לנצח, כי ככה לימדו אותך בבית ספר, לשנוא את עצמך שנולדת יהודי ולשנוא כל דבר יהודי ולשנוא כל יהודי, אפי' שהיהודי יאמר לך ש1+1=2 אז תתווכח עמו ותזעק חרטטן ומשיחי.

      לעצם הטיעון של החשיבה היהודית בשביל מי שכן רוצה לדעת את חשיבת אבותיו בלי דעות קודמות ושנאה עצמית מטורפת כמו הנ"ל.

      ובכן אלפי שנים בני אנוש מחפשים את הצוו המוסרי, כלומר על מה עומד המוסר האנושי ? למה לא תרצח ולמה לא תגנוב ? וכן כל המוסר והערכים האנושיים מי מהעמיד אותם ?

      לפני כמה מאות שנים הגיע קאנט לצוו הקטגורי שלו.
      הצוו הקטגורי של קאנט אומר: "פעל רק לפי אותו כלל פעולה שתהיה מסוגל, באותו זמן, גם לרצות כי יהיה לחוק כללי" הרעיון הוא שאם אדם, כיצור רציונלי, איננו יכול לרצות (באורח עקבי) ש"כלל פעולה יהיה חוק אוניברסלי - כלומר שהכול יאמצו אותו ויפעלו לפיו – כי אז אין כלל זה יכול להתקבל בתור כלל מוסרי: כי כלל מוסרי המתקבל על הדעת הרציונלית הוא בהכרח כזה שכל יצור רציונלי יכול לאמץ אותו.
      על דרך השלילה כבר אומרו חכמינו לפני אלפיים שנה "דעלך סני - לחברך לא תעביד" זו היא כל התורה כולה.

      בעברית פשוטה: קאנט וחכמי התלמוד טוענים שיסוד המוסר האנושית בנויה על התבונה האנושית, ואם כך מהי המוסר והתיקון החברתית האבסולוטית ? תשובתם היא שכל המצאה מוסרית כמו לא תרצח, קבילה בתנאי שכל אדם מסכים בהכרח לחוק "לא תרצח"
      אם יסוד המוסר תלוי האם החוק\המוסר היא אוניברסלי ?! כלומר המצאת הקניין למשל יכול להביא למצב שאין לאנשים קניין ? אז לכאורה אין חוק קניין באמת.

      למה באמת אני ואת\ה לא יכולים לגשת לבאר נפט בכווית או בסעודיה ולקחת לנו נפט ? למה למשל אני ואת\ה לא יכולים לאגור מי גשם על פי חוק ? למה למשל אני ואת\ה לא יכולים להיכנס לבריכה של שכנינו לשחות בכיף ? למה למשל אני ואת\ה לא יכולים להיכנס לשדה חקלאי ולאכול ?

      התשובה לכל זה היא "קניין". אנו כביכול המצאנו את המושג שהטבע וחלק ממנה יכול להיות קניינו של הפרט או של החברה ואז המצאנו את החוק "לא תגנוב" והנה אם אני עושה אחד מהפעולות הנ"ל אני עובר על החוק המוסרי של "לא תגנוב"

      אבל נעצור לרגע ונשאל האם חוק הקניין בכלל קביל על פי הצוו הקטגורי ? ואם לא ?! אז גם החוק המוסרי של "לא תגנוב" לא קביל.

      למה חוק הקניין לא קביל על פי הצוו הקטגורי ? כי בכדי שנוכל להמציא את חוק הקניין אנו חייבים קודם לחלק את הטבע לכל פרט ביקום. אנו חייבים לדאוג שלכל פרט מיום היוולדו מקבל קניין פרטי בטבע, אחרת הוא כמו שאר האורגניזם ובעלי החיים ויכול ללכת ולהתיישב בכל מקום ומקום ולאכול מכל הבא ליד כמו העכברים ושאר האורגניזם.

      המשך תבוא מיד

      מחק
    5. המשך

      תחשבו על זה, התינוק שלכם - ואתם בעצמכם נולדתם – נולד לעולם בלי הטבע, כי כל הטבע כבר קנוי למישהו, מה שאין כן שאר בעלי החיים והאורגניזמים שיש להם את כל הטבע חינם.
      גם מצד חוק המוסרי "לא תגנוב", לעולם לא נחשוב על עכבר כ"גנב" כי אנו מבינים שהוא לא מכיר בחוקי הקניין של בני אנוש.

      אז למה שנחשוב שבני אנוש אסור להם לגנוב אם גזלנו מהם מראש את הטבע ?
      החברה המודרנית שמאמצת את הצוו הקטגורי של קאנט בחום, מתנהגת ממש בטיפשות ובחוסר דעת ותבונה מה דורש בכלל הצוו הקטגורי בעניין הקניין וחוק "לא תגנוב"
      אם החברה המודרנית לא תדאג לכל נולד להיוולד יחד עם קניין פרטי משלו = נחלה (= דיור ומקור פרנסה ) ?! אז לא חל חוק הקניין מתחילה, ובמילא לא חל כלפיהם החוק של "לא תגנוב"
      תחשבו באמת לו בני אנוש היו מבינים את עומק העניין אז באמת היינו בני חורין באמת עם הטבע האלוהית חינם. כלומר לכל נולד יש את הטבע ואת שאר משאבי הטבע כמו מים ונפט וכדומה היינו מחלקים בשווה לכל פרט, במצב כזה לעולם לא תהיה מלחמות בין עמים ובתוך העמים.

      ביהדות המקורית באמת, כל פרט מקבל נחלה חינם ועל כן גם הומצא חוק הירושה, כך שלכל פרט קיים מיום היוולדו קניין פרטי = נחלה (= דיור ומקור פרנסה). וזה כל תוקף העניין שהיהדות רוצה בארץ ישראל ששייך להם מכוח חוק הירושה, בלי חלוקת הארץ לכל פרט והאפשרות שכל זר גם יכול להתנחל בארצינו ?! אין טעם בארץ ישראל מול שאר הארצות הקפיטליסטיות ששם אנו משחקים עם כללי המשחק הקפיטליסטית כמו כאן. כלומר במשחק הקפיטליסטית שכל נולד נולד בלי הטבע וחייב לעמול כל חייו להשיג "כסף" בשביל לימודים ובשביל דיור ואוכל ?! אז מה הייחוס לארץ ישראל מול שאר הארצות ? להפך, שם יותר טוב כי שם אין צבא ויש דיור ב90% פחות, וכמובן אין את הבעיה הביטחונית הנצחית בינינו לבין הערבים. כל פרט חייב לעשות את החשבון הפשוט והאישי שלו האם כדאי לו להילחם על ארץ שבמילא לא שלו, הרי רק בקניין הוא יכול לקנות דיור ומים. ואם זה כללי המשחק כאן ובכל מקום נאור האחר ? אז למה רבונו של עולם.

      עד כאן החשיבה היהודית בקצרה, ומכאן לנאו ליבראל והקפיטליסט:

      הנאו ליברל מהעמיד את המוסר על מסורת, כלומר הם מניחים שאנשים הם דוגמטיים בחינוכם ככה שחינוך דוגמטי + שוטר ומשטר, ישמרו על הקניין הפרטי. למה ? ככה כי אסור לגנוב ואסור לרצוח !! מי אמר שאסור ? מה זאת אומרת מי אמר ? אני אמרתי ויש לי שוטר. נכון ולכן היטלר תפס את השלטון באופן דמוקרטי לגמרי וגם הביא שוטרים והכניס את כל היהודים לתאי הגזים וגזלו את קניינם. כלומר האם אפשר לסמוך על חינוך דוגמטי ? אפשר לסמוך על מסורת ? הנה לנו תרבות נפלאה כמו גרמניה יכולה לעשות מה שאומה הכי שפלה לא עשתה לעולם.

      אז היסודות המשיחיים של הנאו ליברל הם, 1, יש יד נעלמת דמיונית. 2, מסורת. ושניהם הם דמיון פרוע של הוגים מרובעים בריטיים שרק אתמול אבותיהם ירדו מהעצים.

      אז מה מילטון פרידמן מציע ?! דיי פשוט, נשלול מכל נולד את הטבע (הוא טוען שצריך לבטל את הירושה ככה כל נולד ייוולד בלי הטבע, אחרת אין שוויון בין הנולדים), המשטר ישקיע בעיצוב הילדים כרובוטים מתחרים בחינוך המשטרי, וככה יהיו אדם לאדם זאב, והעני שימות מתחת לגשר צריך להגיד תודה שנותנים לו למות מתחת לגשר. ובארץ ישראל יגייסו אותו בכפיה למען המשטר בצבא כמובן.

      למה לדעתו צריכים את זה ? כי בלי מקל אין גזר !! אתה חייב לשלול מהאדם את הטבע בכדי לאלץ אותו לעבוד בשביל הטייקון (המשקיע), ככה תהיה לכולנו צמיחה. מי מבטיח לו את זה ? כמובן הוא איש סודו של היד הנעלמת והיד הנעלמת עצמו הבטיח לו את זה.

      אז מי כאן המשיחי ??

      מה עוד שמילטון פרידמן מרוב בורותו עוד נזעק על הפרדוקס היהודי ואומר. "מעטים האנשים אשר הפיקו תועלת רבה כל כך מהיזמה החופשית ומהקפיטליזם התחרותי כמו היהודים: ומעטים האנשים אשר התנגדו בצורה כה עקבית לקפיטליזם ופעלו כה רבות כדי לערער את יסודותיו האידיאולוגיים כמו היהודים." (קפיטליזם וחירות – מילטון פרידמן) תרגום: היהודים הם המרווחים הגדולים של הקפיטליזם, ומצד שני היהודים הם הלוחמים החזקים ביותר נגד הקפיטליזם. = פרדוקס היהודי.
      תראו כאן אני מטפל בפרדוקס ההזוי שלו שבא מתוך בורות לשמה.

      https://plus.google.com/106891541226727041508/posts/5K2yMytfjhq

      המשך יבוא מיד

      מחק
    6. לסיכום:

      יש שתי דרכים ללמוד כלכלה. 1, להתחיל מביקוש והיצע כמו שלומדים באקדמיה הדוגמטית והאינטרסנטית. 2, להתחיל מהצוו הקטגורי של קאנט. כלומר להתחיל מהמצאת הקניין והמצאת הלא תגנוב (כי אין לא תגנוב בלי המצאת הקניין ואין הקניין קביל במציאות בלי הצוו של לא תגנוב) וכו'.

      הלומדים הראשונים (האקדמיים) לא יבינו למה מכניסים אותם לתאי הגזים ולמה הארצות מקיאה אותם, ומנין צומחת דעש, (מקרה דעש כמו מקרה גרמניה בזמנו וכמו יוון היום הם תוצאה של שלילת הטבע על ידי משטרים וטייקונים ובנקים.) כלומר הדוגמטיים האקדמיים האלה לא מבינים למה המוסר לא מספיק חזק אצל האנשים האלה, למה הם לא מתים מרעב בשקט ? למה הם מתקוממים ? למה הם רוצחים שפלים ?

      הלומדים מקאנט או מהחשיבה היהודית הבסיסית, הם ישרדו לעולמים, כי הם מבינים מה מהעמיד את המוסר האנושית ואייך אפשר לכלכל את כל בני אנוש בלי שהם יהיו עבדים ובלי שיצטרכו בכלל משטר ושוטר.

      חשבתם פעם מה מקיים משטר ואימפריה ? הרי הפרטים סובלים ממשטרים.
      ובכן מה שמקיים את כל האימפריות בכל ההיסטריה מאימפריית בבל, היא שוחד = צדקה.
      דניאל מציע למלך בבל להציל את האימפריה שלו עם צדקה לעניים. כלומר תן לסובלים את הבסיס, ככה הם ישתקו, ובאמת זה דיי הצליח לאורך זמן פה ושם.
      אבל הקפיטל החזיר כמו הגננת תאצ'ר חושבת שהעני פשוט ישכב תחת הגשר וימות בשקט, גם ביבי התלמיד של הגננת תאצ'ר לא הבין למה ההוא מבאר שבע רצח את הבנקאים כי לא נתנו לו אשראי. למה לרצוח שאפשר פשוט למות בבית מרעב בשקט ??

      אז אם חשבתם שהאלוהים מהעמיד את המוסר, אז יבוא דברי האלוהים ויקימו את דעש.
      אז אפשר להמשיך ללמוד כלכלה באקדמיה אצל אבי שמחון ואצל עומר מואב, אבל שיגיע הדעש או רוצח באיזה סניף בנק, שלא תאמרו לא ידענו שהמוסר לא עומד מכוח עצמו.

      בברכה ובהצלחה לכולנו.
      Max maxmen

      מחק
    7. "לשנוא את עצמך שנולדת יהודי ולשנוא כל דבר יהודי ולשנוא כל יהודי, אפי' שהיהודי יאמר לך ש1+1=2 אז תתווכח עמו ותזעק חרטטן ומשיחי."
      לך אגב, אם ע ר ב י יאמר ש 1+1=2, אתה תמהר להסתתר מתחת לאדמה כדי שגלי הקול לא ייפגעו בך. כי הרי אין ערבים בעולם ולכן רק יהודי יכול לומר ש 1+1=2. כי אנחנו הגזע הארי, נכון?
      יהודי אוהב יהודי. חס וחלילה יהודי אוהב ערבי. טפו.
      אני לא שונא כל דבר יהודי, אבל אני נגעל מאחד כמוך, גזען חשוך שמאוהב בעצמו ושינן טיעוני נגד דמגוגים כגון "שנאה עצמית", בדיוק כמו שאני נגעל מפסיכים מדעאש.

      מחק
    8. איך לעזאזל הסקת משהו לגבי ערבים או שהוא גזען מדבריו? האם קראת? הבנת? בדוק עצמך

      מחק
    9. הייתי מסביר לך איך לעזאזל, אבל אתה לא תבין.
      אל תחגוג יותר מדי את העובדה שאתה יודע לקרוא. אני יודע שזה מרגש, אבל כדאי שתלמד גם קצת הבנת הנקרא לפני שאתה מגיב.
      אה, ו"בדוק עצמך".
      בהצלחה!

      מחק
    10. תראה, בשפה הרחוב אומרים היום שלא מתנצלים. ולכן אני לא הולך להתנצל על הלוגיקה וההיקשים ההזוים כאן. למשל: מי שאומר את המילה יהודי הוא מיד מקיש את המילה לגזע הארי. מי שאומר את המילה יהודי הוא מקיש מיד שיהודי שונא ערבי או כל אדם אחר.

      כל זה בא מבורות ביהדות ומבורות מה בכלל טוען היהודי (מותר ליהודי לומר משהו ?? או גם את הזכות הזה אין לו ?) ליהודי יש טיעון פשוט מול הערבי ומול כל אדם ביקום. אבל זה לא הופך אותו לגזען ושונאה ערבים, רק להפך היהודי והנביא אומר,

      "יחזקאל פרק מז
      (כא) וְחִלַּקְתֶּ֞ם אֶת־הָאָ֧רֶץ הַזֹּ֛את לָכֶ֖ם לְשִׁבְטֵ֥י יִשְׂרָאֵֽל:
      (כב) וְהָיָ֗ה תַּפִּ֣לוּ אוֹתָהּ֘ בְּנַחֲלָה֒ לָכֶ֗ם וּלְהַגֵּרִים֙ הַגָּרִ֣ים בְּתוֹכְכֶ֔ם אֲשֶׁר־הוֹלִ֥דוּ בָנִ֖ים בְּתֽוֹכְכֶ֑ם וְהָי֣וּ לָכֶ֗ם כְּאֶזְרָח֙ בִּבְנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל אִתְּכֶם֙ יִפְּל֣וּ בְנַחֲלָ֔ה בְּת֖וֹךְ שִׁבְטֵ֥י יִשְׂרָאֵֽל:
      (כג) וְהָיָ֣ה בַשֵּׁ֔בֶט אֲשֶׁר־גָּ֥ר הַגֵּ֖ר אִתּ֑וֹ שָׁ֚ם תִּתְּנ֣וּ נַחֲלָת֔וֹ נְאֻ֖ם אֲדֹנָ֥י יְקֹוִֽק:"

      אתה שומע ??? וְהָיָ֣ה בַשֵּׁ֔בֶט אֲשֶׁר־גָּ֥ר הַגֵּ֖ר אִתּ֑וֹ שָׁ֚ם תִּתְּנ֣וּ נַחֲלָת֔וֹ נְאֻ֖ם אֲדֹנָ֥י יְקֹוִֽק
      זה אומר שכל פרט שרוצה לגור בארץ שיראל מקבל נחלה חינם כמו כולם.
      ולכן כל ההיקשים הלוגיים שהמצאת, לא מחזיקים מים בשום במקום ביהדות רק במוח האנטישמי הקודר שלך.

      אז נכון שהטיעון היהודי היא שארץ ישראל היא ירושתו מחלוקת נח ובניו.
      נכון שליהודי לא מעניין האם זה נכון היסטורי, העיקר זה הטיעון בהווה שבלי חלוקת הארצות ובכל ארץ חלוקה לפרטים ?! אין הקניין הפרטי קביל - מוסרית ועובדתית, (שאל את היהודים בתאי הגזים האם הקניין הפרטי קיים להם). ולכן כל זמן שבני אנוש לא ממציאים מחדש את החלוקה + ירושה לכל נולד שיוולד עם קניין\הטבע ?! אז היהודי נסמך על החלוקה ההיסטורי של נח ובניו.

      אז בתכלס כל פרט חייב להיוולד עם הטבע, והחלוקה היא הכרח, אבל והיות שבדור הבא יש יותר אנשים, אז כל ראש אב צריך נחלה לצאצאיו מכאן העמים, אז יש כבר צורך לחלוקת עמים גם כן, מכאן הארצות.

      אבל והיות שארצות עמצן מביא לאומניות וגזענות, אז התשובה לכך היא דברי הנביא לעיל, שכל פרט שרוצה לעבור ממקום למקום, צריך לקבל נחלה כמו כולם. ככה שגם יהודי יבוא לגרמניה לגור שם, אז גם הגרמנים צריכים להיות באותו חשיבה ולתת ליהודי נחלה ולא לשלוח אותו לתאי הגזים. כה גם היהודים שבאים לכאן סודנים, אין שום היתר של תורה והיהדות לגרש אותם, וק"ו הערבים שגרים כאן זה הרבה שנים.

      אני לא מתנצל עם החשיבה היהודית ומותר לי למשל לטעון לערבי ככה: אם אתה הערבי מכיר בקניין בכוח הכיבוש או מכוח ההפקר או מכוח קניה בכסף, אז הנה גם היהודי חושב כמוך וכובש ולוקח מהפקר וקונה קניינים בכסף.
      אבל היהודי המקורי (החרדי למשל) לא יטען את זה, כי הוא לא אוחז בחרב זה אלפי שנים, כלומר הוא מחכה למצב אנושי טוב שכל בני אנוש יאמצו את התובנה הפשוטה הזאת שמחלקים את הטבע לכל פרט + ירושה ככה שכל נולד ייוולד לטבע. המצב הזה נקרא ביהדות ימות המשיח. (הנה הסברתי לך גם מה זה המושג משיח. משיח זה לא בריון משיחי כמו הנצרים והאיסלמים. משיח זה מצב של התפתחות אבולוציוני תבוני אצל בני אנוש)

      תרצה להבין לעומק מה הטיעון היהודי לגבי ארץ ישראל, תראה את זה כאן

      https://plus.google.com/101747152814511281988/posts/61WsyfmnpLC

      מחק
    11. כלומר ארץ ישראל מגיעה לנו, הגזע הנבחר, בגלל גורל.
      בגלל אקט מסויים שיש לו גיבוי מאלוהים.
      בגלל רצונו של אלוהים.
      ואם הערבים לא חושבים כך, אלא רוצים להמשיך לגור גם הם כאן - הם לא יכולים, כי אז

      "אוקיי אפשר לכבד את הפיקפוק שלכם אבל אם כך תחלקו עכשיו את הארצות לעמים והעמים לפרטים כמו שהיהדות טוענת. כלומר בכל מקרה היהודי וכך כל גוי תבוני בעמים טוענים שבלי חלוקה וגורל וירושה ?! אין מוסר וצדק ומשפט אבסולוטית\אלוהית. וכל נבואות הזעם תתגשם בכל כמה דורות כפי שאנו רואים בכל ימי ההיסטוריה. ולכן כל ההולדה שלנו היא לריק ולאבדון."

      כלומר הם לא יכולים כי אלוהים שלנו, והבטיח לנו, ורק כך זה צודק. כי אחרת אין טעם לקיומנו.
      לכן אתה משיחי באבו-אבוה.

      מחק
    12. חבל לדבר איתך כי אתה פשוט לא מבין כלום. אתה לא מבין מזה בכלל אלוהות, אתה לא מבין את הטיעון הפשוט של היהודי וזה בעצם הצו הקטגורי של קאנט.
      ובכל זאת אתה מקשקש דברים שלא היה ולא נברא.
      היהודי לא מחזיק בחרב מאז מרד בר כוכבא שנהרגו 24 אלף תלמידים לריק ומאז כל שנה אנו הבלים עליהם שבע שבועות (ספירת העומר) בכדי לזכור שאחיזה בחרב לא מועיל כלום אפי' שאנו צודקים. ככה שכל הטיעונים שלך כלפי היהודים הם לא נכונים.
      מישהו אמר שהערבים לא יכולים לגור כאן ? הרי אמרתי להפך.
      ובכלל לא הבנתי את הכלומר שלך על דברי. מישהו דיבר על אלוהים שלנו והאלוהים שלך ?
      טוב, חבל על הזמן שלך ושלי, וביי ביי

      מחק
    13. ברור שלא הבנת.
      רק אל תשכח לקרוא למי שלא חושב כמוך "חזיר", או עלבונות חלופיים כלשהם.
      כנראה שגם במקרים כאלה אתה מתכוון לברך ופשוט לא מובן כהלכה.
      אתה פשוט גאון שאינו מובן.
      מסכים בכל לב לביי ביי.

      מחק
    14. מי שגוזל את הטבע מהזולת הוא חזיר. מה לא מובן כאן ?
      מי שקונה דירות להשקעה ואין לו שכל להבין שדיור הוא לא חלק בכלכלת האומה, אז הוא חזיר בשוגג אבל חזיר נשאר חזיר. הוא מעלה את מחירי הדיור, הוא חייב שתהיה אזרחים שאין להם דיור הרי למי ישכור ? ולכן עדיף לו שהמחירים יהיו גבוהים וככה לאט לאט גדולי המשקעים אוכלים את הקטנים כלומר אלה שיש להם דירה אחת חייבים למכור לאלה שקונים כבר את הדירה השישית והרביעית וככה מתכנסת הדירות אצל יחידים כמו במשחק\חוק הכסף שמתכנסת, ורוב האזרחים הם עבדים להם.

      אז מה תאמר שהם לא חזירים כי לא למדו דעת ותבונה ? אוקיי, הם חזירים בשוגג אבל חזירים.

      ואין כאן שאלה האם אני צודק כן ולא. כי אין להתווכח במתמטיקה ולוגיקה ושום רוב דמוקרטי לא יכול לומר ש1+1=7, הוא יכול לנסות לומר ואם נהיה טיפשים, נמשיך להצביע למפגר הזה ונישאר בלי מים ודיור, ועוד ייקחו מאתנו את צאצאינו הרווקים והרווקות בכפיה בצבא להגן על החזירים הלאה ועל קניינם.

      הזכרת את העם הנבחר:
      פרט נבחר ועם נבחר תלוי במעשיהם.
      ובכן, על פי מעשיהם אתה רואה כאן עם נבחר ? אני לא !! (אגב אני לא מאמין בישויות לאומניות ולכן בעיני אין דבר כזה עם, יש רק פרטים שכאמצעי להם מקימים כזו ישות דמיונית כמו עם ומדינה)
      אני רואה פרטים שמתנהגים כחזירים ועוד נפגעים אם מישהו מזכיר להם אייך הם מתנהגים.
      בעיני כל אינטלקט ומשכיל שקונה דירה להשקעה, הוא חזיר !!
      מילא אם יש מספיק דירות לכולם וההשקעה היא לתיירים וכדומה. אז עוד אפשר להבין את המשחק, אבל אם בניך ובני נלקחים בצבא בכפיה ככה שהארץ שלך כמו ששלי אז אייך זה שהחזירים מעזים לגרום לי ולצאצאי שיישארו בלי דיור בארצם ???

      עכשיו, אני לא אומר את כל זה בכדי להטיף למישהו מוסר, הרי אני לא מצפה משהו ממישהו כלום. אבל אני כן אתן פרשנות להסביר למה הצעירים עוזבים את הארץ, אני כן הסביר למה הארץ מקיאה אותנו מארצינו. אני כן הסביר למה המלחמות המחזוריות באנושות.

      לסיכום:
      על עלבונות אפשר להתפלפל האם יש זכות לאדם להיעלב, יש הוגים שחושבים שאין לך זכות כזאת.
      ראה כאן http://www.nybooks.com/articles/archives/2006/mar/23/the-right-to-ridicule/

      בארץ למשל אסור בחוק להעליב עובד ציבור. בכל אופן זה לא שאלה קריטית האם כן נעלבת או לא, זה קטנוניות.
      השאלות הגדולות הם לא המילים כאן רק התוכן, והתוכן הם כמו קיר, כמו 1+1=2, ועל כך אתה צריך לתת את דעתך, לא לי ולא לאף אחד, רק לעצמך בחושך ולצאצאיך עד עולם, אייך תסביר להם שהדור שלנו גזלו מהם את הטבע מראש. אייך תסביר להם שאליל הכסף שולט בהם ובידו שתהיה להם מים או שימות מרעב. אייך תסביר כבר לדור הזה שאנו נלחמים על ארץ שאין לנו זכות אפי' לאגור שם מים.
      אז אין כאן שאלה כלפי הזולת, יש כאן שאלה כלפיך וכלפי כל צאצאיך לנצח, האם זה מה שאתה רוצה יקרה לצאצאיך, הרי מה שאתה רואה שיצא מהאדם הקדמון הראשון, זה מה שתצא ממך אם לא נשכיל כבר עכשיו להתנהל בצדק ובמוסר ובתבונה.

      אז אם נפגעת, תבין שאין לך להיפגע ממני כי בסך הכל אני דורש את טובת זרעך לדורי דורות.

      בברכה
      max maxmen

      מחק
    15. היייי מישהו אמר הטיעון הקטגורי של קנט?

      דבר ראשון, הנה התרגום של הטיעון הקטגורי של קנט: "עשה מעשיך רק על פי אותו הכלל המעשי אשר, בקבלך אותו, תוכל לרצות גם כן כי יהיה לחוק כללי"‏. או בשפה פשוטה, אם אתה רוצה לשפוט האם המעשה שלך מוסרי, תחשוב מה היה קורה אם כולם היו נוהגים אותו דבר (האם היית בסדר עם זה) דוגמא: זה בסדר שתבגוד באישתך עם מישהי שעובדת איתך, אם אתה בסדר עם זה שכל אדם אחר יבגוד עם עמיתים לעבודה (כולל אישתך והבוס שלה למשל).

      לפי קנט, מוסר או אוניברסלי. או שאתה מוסרי או שאתה סתם צבוע.

      למשל: אם אתה טוען שארץ ישראל מגיע לך כי ככה כתוב בתנ"ך. זה בסדר. אבל כדי להיות מוסרי אתה צריך להסכים עם זה שלכל אחד מגיע כל איזור גאוגרפי שיבחר אם הוא מצא ספר כלשהו שמזכיר אותו איזור גיאוגרפי. כלומר, אם ארץ ישראל מגיעה לך בגלל התנ"ך אז ניו-זילנד היא שלי בגלל שר הטבעות.

      ובנימה אחרת. דת ופילוסופיה הם כמו שמן ומים. אתה לא יכול להשתמש בדיספלינה שמבוססת על לוגיקה כדי להצדיק משהו מלא כשלים לוגים.

      מחק
    16. למה אתה ממשיך?
      הרי אמרת שזה בזבוז זמן, הכרזת ביי-ביי. לך כבר !
      צא לי מהרשתית, כמו שאומרים בצבא (שבו בטח היית לוחם במטכ"ל... סתם.)
      כמו שאר הכרזותיך, אתה מזגזג וסותר את עצמך מתי שזה מתאים לך.
      "אז אם נפגעת, תבין שאין לך להיפגע ממני כי בסך הכל אני דורש את טובת זרעך לדורי דורות."
      להיפגע? ממך ? אין לך מספיק IQ כדי לפגוע בי. אני סתם משיב לך באותו טון שבו אתה התחלת.
      ואגב, לטובת זרעך, תתאבד.
      אל תיעלב, זה לטובת זרעך.

      מחק
  4. שלום לכולם.
    אני בן 35,יליד הארץ,בן למשפחה שעלתה מברית המועצות בגל העליה של תחילת שנות ה 70,עליה יהודית ציונית נטו,וההורים שלנו,לפחות רובם הסתדרו די יפה והתברגו במקומות עבודה טובים.
    למי שלא יודע,כל עולה חדש שעלה בתחילת שנות ה 70,קיבל דירה,אבל זה תמיד היה בעיירות פיתוח כמו למשל נצרת עילית,ערד וכדומה.
    העולים קיבלו דירות קטנות,וזה נתן להם פוש ראשוני מאוד גדול,בניגוד לעליה ממרוקו של שנות ה 50 שלא קיבלו כלום חוץ מאוהל במעברה ו DDT,ובזה אני מאוד מזדהה אתם,ולכן הייתה איבה רבת שנים בין העדות.
    בנוסף,בשנות ה 70,היה יחסית יותר קל למצוא עבודה עם תנאים מעולים,במיוחד מפעלים ממשלתיים,אני מציע לכם ללכת ולבדוק כמה מרוויח היום הנדסאי שעובד כבר כמעט 40 שנה באיזה מפעל שפעם היה ממשלתי והיום הופרט,קוראים לזה דור א,(רמז : כמו חבר כנסת).
    ואז הגיעו שנות ה 90,ומדינת ישראל עברה תהליך של הפרטה,והיה מאוד קשה לקבל עבודה עם תנאים של דור א,והמשכורות קטנו ביחס לרמת החיים,ויקר המחיה התחיל לעלות בקטנה,ועוד אפשר היה להסתדר,במיוחד לנוכח העליה של שנות ה 90,שנות ה 2000 החמירו מאוד את המצב,עד לנקודה שהגענו אליה היום,וזה יוקר מחייה מטורף,אי בטחון תעסוקתי,משכורות נמוכות,והכי חמור שהמצב הזה מייאש את האנשים שאין להם גב כלכלי מההורים,ולא רק לרוסים,יש מלא ישראלים שהיום אין להורים שלהם מה להוריש,ומה שנשאר זה לעבוד כמו חמור,ולנסות לסגור את החודש,אם בכלל,והמשפט הזה : "תלמד טוב תרוויח טוב" כבר לא קיים.

    ואני מכיר טוב טוב את המנטליות הרוסית,הם לא יצאו להפגנות,הם לאט לאט ובשקט מחלחלים החוצה,כי עם כל הכבוד לציונות,ויש כבוד,היא כבר לא קיימת,השלטון פה בארץ מחיל להזכיר להם את עיתון פראבדה,והם כבר עברו את זה,או לפחות שמעו את זה בארוחת ערב עם ההורים.

    את נושא היהדות אני אשאיר לרגע בצד,אני מודע לזה שיש הרבה עולים,רובם מהעליה האחרונה אינם יהודים כלל,אבל פה אי אפשר להאשים אותם,מי שנתן להם את ההזדמנות לעלות ארצה זאת מדינת ישראל שבעצם ניצלה את חוק השבות ואת השחיתות של הסוכנות כדי להעלות לפה כמה שיותר "עבדים" ,הרי אנחנו המדינה היחדיה בעולם !!! שמעלה אנשים לפה אנשים שאין להם סיכוי לתרום במאומה לכלכלה,כמו קשישים,ואנשים בעלי בעיות בריאות קשות,בנוסף לאלכוהוליזם ופשע,אז ברשותם תרשו לי לפקפק במניעי המפעל הציוני בשנים האחרונות,.
    ציונות אמורה להיות הגאולה הפיזית של היהודי בגלות,ולא כלי להעלות אנשים חסרי זהות יהודית לארץ ישראל,אז כנראה שהניסוי הגדול שקוראים לו "גיור סוציאלי" נכשל וגרם לפילוג.

    אנשים רוצים היום לחיות ולעבוד בכבוד,וזה לא משנה אם זה יהודי רוסי אמיתי,או יהודי ספרדי,או עולה חדש חצי יהודי ואשתו הגויה,,,זה כר לא משנה,זה פוגע כולם,וזאת הטרגדיה הכלכלית שאנחנו עוברים.

    בחיים הכל יחסי,שמם לב שלא שומעים את העדה האתיופית ? כי אין להם לאן ללכת,רובם הגיעו ממדינה נכשלת שלא נותנת השכלה מספיק גבוהה כדי בכלל לשאוף את לתת צ'אנס לפזול לכיוון קנדה,ועקב זה הם קבלו עזרה בדיור,ולכן אני מבין אותם,בשבילם,ישראל היא קנדה.

    ישראל היא לא מדינה קפיטליסטית,וגם לא סוציאל דמוקרט,היא אוליגרכיה ריכוזית,עם יוקר מחייה מטורף,עם דיסאינפורמציה פאשיסטי והטעייה מכוונת.

    לסיום,חומר למחשבה : אם מחר ארה"ב פותחת את שעריה לישראלים מגיל 18 ועד 45 בעלי 12 שנות לימוד לפחות,כולל כרטיס טיסה ומענק הסתגלות של 10,000$,הייתם עדים לכמה הצליחה הציונות החדשה של ביבי,ליברמן,ציפי,בוז'י וכדומה

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מבין לחלוטין. האמת שארה"ב די פתחה את שעריה (פשוט לקבוצה טיפה שונה של אנשים ולא בהכרח ישראלים). הנה עובדה מענינת:

      אני לומד ב MIT. רק בSloan (בי"ס למנהל עסקים של MIT) לומדים כרגע בסביבות 30 ישראלים (מתוך 800 סטודנטים שנה א' וב'). יחד עם שאר MIT יש קצת פחות מ 50 ישראלים. חלק לא מתכננים לחזור לארץ לעולם, וחלק כן מעונינים לחזור לארץ בשלב כלשהו.

      מה שמעניין הוא שכל מי שרוצה לחזור לארץ, חוזר לארץ מסיבה אחת ויחידה: המשפחה. אף אחד מבין 40 ומשהו האנשים לא מציין סיבה אחרת.

      המסקנה שלי מהמדגם המצומצם והלא מיצג: האשלייה התנפצה, לישראל אין שום דבר להציע, פשוט המשפחה תקועה שם אז חוזרים. עכשיו זה הזמן לשאול: "איך הגענו למצב הזה, ואיך מתקנים?"

      מחק
    2. שלום,זה אני מלמעלה.

      איך מתקנים אתה שואל ?

      אז קודם כל סדר כלכלי חדש,מדינת ישראל צריכה לבחור כיוון,או סוציאל דמוקרט אמיתי,שבו האזרח משלם מיסים גבוהים אבל בתמורה מקבל את כל מה שמגיע לו,או קפיטליזם אמיתי,וזה אומר מיסים מופחתים אבל תחרות אמתית שמגובה ע"י פיקוח אמתי !

      בנוסף,הורדת יוקר המחיה לדברי צריכה בסיסיים,כלומר : הורדת המע"מ והמיסים על דיור,מזון,מכוניות ודלק,

      הפרדת דת ומדנה באופן כלכלי : רוצה להיות דתי וללמוד בישיבה ? בבקשה,אבל אנחנו לא נממן אותך.

      רק בישראל קם היהודי הפרזיט,כל ההיסטוריה היהודי תמיד למת תורה ועבד,סנדלר,פחח,רפתן וכדומה,ופתאום פה כולם עילויים,זה ביזוי התורה.

      את הדיור אני שם בצד,אני רוצה להוריד את מחירי הדיור אבל לא רוצה לפוצץ בועה שתגרור אותנו למשבר סאב פריים וחדלות פרעון,לכן צריך להוריד את הדיור במתינות.

      אבל הדברים הבוערים הם " מזון,יש להוריד במיידית את המע"מ על מזון ל 5% ולפתוח את השוק לייבוא ותחרות אמתית,דלק,לבטל את הבלו ובעצם להוריד את המס ל 20% ולא 60%,מכוניות,לבטל את המס על מכוניות ולהורית את המע"מ ל 12% ולתת הזדמנות ליבוא מקביל,להוריד את המים ארנונה,.

      מחק
    3. האמת ששאלתי קודם "איך הגענו למצב הזה" ואח"כ "איך מתקנים"

      בדרך כלל כדי לתקן בעיה צריך להבין אותה קודם. אחרת, פשוט מנסים לטפל בסמפטומים.

      הזכרת את הסימפטומים הבאים: מס, דת, דיור, חסמי יבוא ועוד מיסים. כולם הם בעיות שנוצרו ע"י ממשלה. כלומר, ע"י חבורה של אנשים שנוטלים בכח את הכסף שלך ודואגים לאינטרסים הצרים של עצמם.

      לא שזה חדש. פשוט יותר אנשים בדור הזה השתחררו מכל מיני אמונות טפלות שאוזקות אותם למקום אחד למרות שהם יכולים לחיות טוב יותר במקום אחר

      מחק
    4. אין אי אפשר לתקן ,רוב המדינה זה אנשים דתיים ושומרי מסורת ערסים ופפואסים שמתרבים כמו שפנים ,יש להם 7-12 ילדים לעומת הליברלים שיש להם-חתול וילד וחצי .
      בחסות הממשלות לדורותיה נמכרה המדינה לעובדי האלילים.
      המצב היום הוא נזק ללא תקנה!

      מחק
    5. כמו שכתב אחד מעלי- אי אפשר לתקן את המצב.

      הרי חסרי ההשכלה, הדתיים המשיחיים והחרדים מתרבים הרבה יותר מאשר האינטלקטואלים.

      חסרי ההשכלה והדתיים המשיחיים תמיד יצביעו לאילו שיבטיחו "לטפל בערבים"
      אין להם רבע מושג בכלכלה והם גם לא מתעניינים בזה-

      הערסים רואים רק תוכניות ריאליטי והדתיים המשיחיים (גם היותר משכילים) יצביעו רק למי שיבטיח א"י השלמה (וכל השאר לא מעניין אותם...).

      החרדים תמיד יצביעו למפלגות החרדיות (שלטפל בריכוזיות או בשחיתות לא ממש מעניין אותם. הרי חצי ממפלגת ש"ס מושחתים בעצמם).

      בקיצור אנחנו נקבל ממשלת ליכוד\חרדים כל החיים והם ישאירו את המצב ככה.

      לא בטוח שמפלגת העבודה יותר טובה כי הרי הם המציאו את תרבות הקומבינות ואת המגזר הציבורי
      המושחת, אבל לעולם לא נדע...

      מחק
  5. מה שבאמת כואב לי בנתונים הללו הוא שלי אין אפשרות להגר גם. אין לי מקצוע נדרש או דרכון נכון, ולכן אני נידונה לחיי העבדות פה תחת ממשלה מושחתת, אנטי דמוקרטית ועיוורת לסבל הכלכלי שבה בוחרים מצביעים טיפשים, המעדיפים את שנאת האחר ("כי ביבי/בנט יראו מה זה לערבים") על פני שיפור מצבם הכלכלי, או סתם כי לא באמת בא להם להתעמק ו"סבא שלי הצביע ליכוד אז גם אני".
    לו יכולתי הייתי על המטוס הראשון. הלוואי והיתה לי האפשרות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תצרי את האפשרות שלך
      גם לי אין. אבל מצאתי עבודה בחברה עם חברת בת במדינה אחרת.
      אחרי 3 שנים של עבודה קשה, הרילוקיישן בעוד 4 חודשים

      מחק
  6. על מה אתם מדברים לא הבנתי ?!
    אני למשל , אין לי ירושה - להיפך אני צריך לתמוך באימי הקשישה והחולה ,
    אין לי רכוש ,
    לעזוב את הארץ כבר לא אוכל - צו עיכוב מהוצאה לפועל ,
    את רישיון הנהיגה לא מחדשים לי - הוצאה לפועל כמובן ,
    על חשבון בנק וכרטיסי אשראי אין מה לדבר - הוצאה לפועל כמובן ,
    תיק פשיטת רגל סגרו לי בגלל חוסר יכולת לשלם 2500 שח לחודש ממשכורת 9000 .
    טוב אני יעצור פה כי זה לא מרגיש לי טוב !!!
    נכון להיום - אני עובד רק בשחור , חי רק על מזומן , ולא משלם חובות ושימותו הנושים .
    מי אני ?
    ראש משפחה נורמטיבית , ילדים מחונכים , משרתים וישרתו ביחידות מובחרות .
    משפחה למופת , למעט העניין הכלכלי .
    להצביע בבחירות ?
    אנחנו לא מצביעים .
    אנחנו למעשה כבר בדמיון עזבנו את הארץ , וגם במעשים...

    השבמחק
  7. לדעתי מגמת העזיבה חזקה ומשמעותית יותר.
    ביום יש את כל טיסות הלאו קוסט , ישראלים שירדו יכולים לקפוץ לבקר מידי חודש בעלות מזערית חלק מהטיסות הן זולות רק לטסים לישראל וחזה ממנה לא לאזרחי ישראל.
    המשמעות היא פחות הכנסות למדינה, מיסים עקיפים וכמובן אין באמת מי שיקנה את הנדל"ן...
    המגמה כנראה תגדל מהר מאוד בטח בתחומי ההי טק שם מדינות זרות מציעות תנאים אטרקטיבים ליזמים ישראלים.

    השבמחק
  8. ברוחי גם אני עזבתי את ישראל, לצערי אין האמצעים הדרושים לעזוב בפועל. את בתי היחידה הצלחתי להוציא מהצבא ולמזלנו גם להוציא לה דרכון אמריקאי, שתוכל בבוא היום להגר מהמדינה הרקובה הזו.
    מתחבר לשתי התגובות למעלה, אמנם אין לי חובות משמעותייים, אבל גם לא רכוש, לא ירושות ואני נידון כל ימי חיי לגור בשכירות - וזה אם אצליח לשמור על רצף תעסוקתי, אם אפוטר הרחוב יהיה הבית.

    השבמחק
  9. המפלגות ה"חברתיות": אנשים עשירים שמשכנעים אנשים ענייים להצביע לאנשים עשירים, ואומרים להם שהם עניים בגלל אנשים עשירים אחרים.

    השבמחק
  10. I immigrated to Canada in 1998 from all the reasons listed in the article. Back then there were very few Israeli communities, though the Local Jewish community did accept me. By now the Israeli community is way larger here. All in all I made the right decision, economically and other wise. I may return to Haifa one day once I could live of my Canadian pension/investments. Israel is a great place as long as you don't have to make your living there.

    השבמחק
  11. חבל שגם לכאן הגיעו מעמיסי הטוקבקים המגוייסים מהשמאל שמציפים כל מערכת תגובות מרכזית את הבליהם.

    זה גורם לסיתמה של דיון רציני, אניטלגנטי ומפרה.

    ממליץ לאף אחד לא לקנות את זה שא' עונה לב' ומשיב לג' ומקווה שבעל האתר ינהיג בקרה כדי שיהיה אפשר להמשיך להדיין כאן


    השבמחק
    תשובות
    1. אם הייתי צריך להמר על מישהו אחד מהמגיבים, שהוא המגיב בתשלום, זה בוודאות היית אתה...

      מחק
    2. אני בקנדה, יושב במרפסת השמש המחוממת על כוס קפה, בחוץ 21- , הכל מושלג, על הגדר רץ סנאי הלוך ושוב, פסטורליה אמיתית.

      אני קורא את תגובתך וחושב לעצמי האם משלמים לך מספיק?

      אתה בטח מהנדפקים שחוזרים ומצבעים שוב ושוב לאותה מפלגה, נכון?!
      כפי שאמרו חז"לינו: מי שנדפק פעם אחת, כבר לא יכול להיגמל מזה

      מחק
  12. אני בזמנו דיברתי על 200 אלף לעגו לי. זאת מציאות

    השבמחק
  13. אין מצב ש150 אלף היגרו,סתם מספר מומצא. לגבי הרעיון שאם ארה"ב תיתן אופציה לגרין קארד\רישיון עבודה לכל אזרח ישראלי נניח עם תואר ראשון מעל גיל 25 ועם הון עצמי של 10k דולר , לדעתי תוך שנה כחצי מיליון עד מיליון ישראלים יעזבו את ישראל.

    השבמחק
  14. זה מצחיק, כי מי שבזכותו הגענו למצב שבו אנחנו נמצאים זה אתם המגיבים מעליי.
    לא בא לכם אז עובדים בשחור, לא בא לכם אז דופקים אנשים במשרד שלכם בבירוקרטיה, בחנות, במוסך , מדברים בשיח אלים.
    זה אתם וזה הפרצוף שלכם..
    כשאתם מסתכלים על המדינה אתם בעצם מסתכלים במראה, את עצמכם אתם לא סובלים, לא אף אחד אחר.

    ואני, אני לא תמים, גם אני דיי מעפן, אבל לפחות אני מנסה, ולאט לאט גם פחות מעפן לי וגם אני פוגש יותר אנשים נחמדים. זו המלצה שאני יודע שלא תקבלו, נו שוין..

    ונסיים בשיר שאותו אני מקדיש לכם אנשים יקרים:
    https://www.youtube.com/watch?v=sXdKlpBOvs0

    השבמחק
  15. עברתי על רשימת חברים שלי בפייסבוק. רק על הרוסים שהיכרתי בארץ. ספרתי 7 מדינות. יש בנהם מרצים אומנים, מתכנתים , רופא, רוקחת . הרבה אנשים ישרים.
    אולי הבעיה היא בי??? למה אני עדיין כאן???

    השבמחק
  16. עברתי על רשימת חברים שלי בפייסבוק. רק על הרוסים שהיכרתי בארץ. ספרתי 7 מדינות. יש בנהם מרצים אומנים, מתכנתים , רופא, רוקחת . הרבה אנשים ישרים.
    אולי הבעיה היא בי??? למה אני עדיין כאן???

    השבמחק
  17. המהגרים המדוברים אינם יותר ישראלים מאשר שהם רוסים (או ממדינות דוברות רוסית ליתר דיוק). הם עברו הגירה כבר פעם אחת לשיפור מצבם הסוציואקונומי ולכן קל להם יחסים לדמיין עצמם עושים זאת שוב. לוס אנג'לס מלאה ב'ישראלים' שהגיעו לארץ ממדינות ערב בשנות החמישים והמשיכו לאמריקה עוד לפני סוף שנות השישים.

    אין חדש תחת השמש. הגירה למדינות המערב העמידות מקבילה להגירה להגירה מכל הארץ לתל אביב

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן, צודק.
      אם אינך חש חיבור שורשי לכאן - תמיד ייצא תירוץ להגר.
      דרך צלחה !

      מחק
  18. נכון. גם אם כל החיים שלהם עברו בארץ מגן חובה עד שירות צבאי, סיום אוניברסיטה, עבודה... הם לא ישראלים.

    השבמחק
  19. לגבי ישראליות, זה דבר אינדיווידואלי. אי אפשר בצורה גורפת להגיד על כולם מי שלא נולד בארץ - אתה לא ישראלי. זה גם אחת הסיבות שאנשים עזבו. דאגו כל הזמן להגיד להם : אתם לא מפה, חזרו מאיפה שאתם באתם. זה לא מעליב??? אני עזבתי את רוסיה לא מסיבות ציוניות. אבל התאהבתי בישראל בכל נשמתי. שירתי את המדינה 24 שנה במסירות רבה. והיה פה אחד שהגיב שהארץ מקיאה אותי????? היא בוכה שעזבתי. כל החברים הישראלים בוכים ולא מאמינים שעזבתי.

    השבמחק
  20. סבבה, שיהיה להם בהצלחה.
    סטטיסטיקת ההגירה החיובית והשלילית אמנם מסרבות ליישר קו עם האג'נדה של כותב הטור אבל שיהיה.

    השבמחק
  21. עזבתי את ישראל, אני יליד ישראל להורים ישראלים, אין לי בעיות כלכליות, כולנו ציונים מאד.
    ואני עזבתי ושואלים אותי למה?
    אז אני אענה לכם, זה לא בגלל מצב כלכלי או בטחוני או כל דבר אחר.
    זה בגלל ישראלים, רוב הישראלים הם בהמות, רועשים, חצופים, מזלזלים בסביבה, מוסר כפול, שקרנים ותחמנים.
    לא כולם, רובם... מגעיל, את המקום עושים האנשים, והאנשים, וישראלים, אנשים מגעילים.

    אולי עצוב, אבל זאת האמת שלי.

    השבמחק
  22. טוב,אז כנראה הגיעה זמן לפתוח גם את הסיפור שלי, סיפור שמעולם לא סופר עדיין בעברית ולא הובא בצורה כל שהיא בפומבי. אני לא זה שצועק ברשתות חברתיות, מארגן מחאות וכו", אני לא זה שמוציא את הקיטור ונרגע...אני גם לא זה שמלכלך על המדינה בכל הזדמנות כדי להגיד כמה רע פה, אלא תמיד מנסה לראות את חצי הכוס המלאה ולראות את הטוב במדינה הזאת, ואני רואה...
    על אף זאת, בשנה האחרונה אני קיבלתי החלטה לעזוב את ישראל...לטובת...רוסיה! כן כן דווקא רוסיה!
    החלטה זו אינה פזיזה, היא לא החלטה רגעית אלא היא פרי של תהליך מאוד ארוך וקשה שמבוסס על עמון מחשבה.
    הרבה שנים המחשבה על עזיבת הארץ הייתה נדחית בשל פלונטר פנימי שנווע מכך שהסיבה לעזיבה היא לא יוקר המחייה אלא סיבה אחרת, פנימית ורוחנית. אני לא הייתי מעוניין לעזוב לשום מדינה אחרת ולשום מה שנקרא "אדמה זרה" כדי להתחיל להיות שוב פעם מהגר, ולהתחיל הכל מחדש. אני רציתי לעזוב על מנת לחזור למולדתי (לא, ישראל היא לא המולדת שלי כי המולדת זו האדמה שבה האדם נולד, ובלבד היא!) - רוסיה. רוסיה מאז ומעולם הייתה ותישאר המולדת היחידה בשבילי ושום תעמולה יהודית שטוענת שיהודי הוא עם מיוחד ויש לו כבר "מולדת" שלו ייחודית עבורו לא תצליח להטעות אותי. כן, היו זמנים שהיא כן הטעתה אותי בעבר, כאשר כמו כל ישראלי הושפעתי מתעמולה יהודית אגרסיבית שנשמעת בארץ בכל פינה אבל לא להרבה זמן. עם הזמן האמת הפנימית שלי התגברה על השקר של התעמולה זו.
    אך מלבד התעמולה היהודית שוררת בארץ עוד תעמולה מסוג אחר – התעמולה האמריקאית, כאשר תעמולה זו מנסה לכפות על הציבור הישראלי דעה שכל דבר האמריקאי הוא דבר הכי טוב, שהרצות הברית היא מדינה למופת וצריכה להוות דוגמה בכל. ומאחר ורוסיה נחשבת ליריבה הגאופוליטת של הרה"ב, ומאחר וברית המועצות הובסא ב"מלחמה הקרה", בישראל כבת בריתה הנאמנה והעיקרית של הרה"ב שוררת תפיסה פרו אמריקאית קלאסית, וכמובן בתפיסה זו רוסיה תמיד נחשבת ונראית בצבעים אפורים ואפלים. גישה פרו-אמריקאית ששוררת בארץ מנסה להציג את רוסיה כמדינת עולם שלישי, רכובה משחיתות, עם תרבות של ברברים מסוכנים מלאי נשק. עולים שעלו מברית המועצות נמדדית על פי כמה הם "ישראלים", כאשר כל דבר "רוסי" שנשאר בהם נחשב לדבר לא חיובי אשר יש להיפטר ממנו. בקיצור רוסיה הייתה נראית לי דרך המשקפיים של "ישראלי" שבי כמדינה שממש לא ראוייה כדי לעזוב את ישראל לטובתה. ולמדינה אחרת אני לא הייתי מסכים לעזוב. הפלונטר הזה החזיק אותי בארץ הרבה זמן, מאחר והסטראוטיפים שרכשתי בארץ כלפי רוסיה היו חזקים מאוד. אך עם הזמן גם הם נשברו ובסופו של דבר קיבלתי החלטה לעזוב.
    אני בן 36, ועליתי לארץ בגיל 13 בשנת 92 – עמון זמן כדי להסתדר. אני לא מתבכיין ולא מלכלך על ישראל, וממש לא מאלה שצועקים בכל מקום כמה רע פה. היפך הוא הנכון, אני חושב שישראל היא מדינה טובה יחסית שבה הבן אדם יכול לחיות בכבוד. וזאת לא הסיבה שבגללה אני רוצה לעזוב. אז מה הסיבה נשאלת השאלה?
    הסיבה נמצאת במישור החברתי, דתי, רוחני. הסיבה נמצאת בתוך עצם המבנה החברה הישראלית והיהודית, באותה אידאולוגיה של היהדות ששולטת בארץ ובחברה ישראלית בצורה מוחלטת וטוטאלית בחוסר חופש דת ואמונה שקיים בחברה ישראלית ובמדינת ישראל, במוסר ששורר בחברה ישראלית וכו".
    על אף שאני יהודי בלאומי מצד ה"נכון", ואני נחשב "יהודי" על פי ההלכה היהודית, אינני בעל מה שנקרא "זהות יהודית" וגם אני ממש לא יהודי לפי הדת והאמונה שלי. היפך הוא הנכון, אני רואה את היהדות כדת שמושטת על אידאולוגיה גזענית, מעווטת מבחינה הרוחנית ומבחינת אותו מוסר הרוחני שאני מאמין בו, אידאולוגיה לאומנית שמעודדת את הצדדית הכי אפלים של טבע אנושי. זאת ממש לא הדת שלי ולא האמונה שלי אלה אני רואה ביהדות אידיאולוגיה שקרית, שמנוגדת מהיסוד לאותו מוסר הרוחני שאני מאמין בו! אין בדבריי כוונה לפגוע באמונתו של אף אחד, כל אחד זכותו לאמין במה שהוא מאמין ובין היהודים דתיים יש הרבה מאוד אנשים טובים, שפשוט נאמנים לדתם ואמונתם. אין לי כוונה לפגוע בהם, אך יחד עם זאת כאשר היהדות בתור אידאולוגיה ובתור דת נלחמת על מקומה להיות אמת אבסולוטית, על מנת לכפות את מוסרה על בני אדם – יש לשפוט אותה על פי מה שהיא באמת ולא מתוך עמדה של אמונה אישית של מאמין מסויים.
    מיותר לומר כי ישראל היא מדינה דתית אשר הכל בה ספוג בדת, ובהשפעתה של הדת על הציבור איתה יכולים להתחרות רק מדינות האיסלאם למרבה הפלא! התעמולה הדתית האגרסיבית בארץ הינה בגדר המצב שאינו קיים בשום מדינה מכובדת ומפותחת. הבירוקרטיה דתית בישראל ספוגה בתוך כל מנגנוני המדינה וכופה את המנהגים והמוסר הדתי – יהודי על כל תושבי המדינה (למעט הערבים שמהווים בה ציבור נפרד ומבודד לחלוטין).

    השבמחק
    תשובות
    1. הרוסים בארץ הם גזעניים וגאוותניים מאוד
      אם יש איזה משהו שמקומם אותי
      זה לשמוע את השפה הרוסית בכל מקום

      מחק
  23. המשך לפוסט קודם...
    אינני אדם חסר אמונה באל/ בכח עליון ואינני אטאיסט שרואה רק את המציאות החומרית. היפך הוא הנכון, אני רואה את עצמי כאדם בעל תודעה רוחנית, מאמין בכח עליון ובמוסר הרוחני, אך המוסר הזה למרבה הפלא הינו היפך הגמור מ"מוסר התורה" ואותו מוסר יהודי-דתי ששולט בחברה הישראלית. אני התעניינתי הרבה מאוד בחומרים הרוחניים של מזרח הרחוק, בודהיזם, נצרות, בהאיים (כן כן, אותם בהאיים שנמצאים בחיפה, שכל כך הרבה ישראלים באים לראות את הגנים היפים שלהם. מישהוא פעם ניסה להבין איזה מסר הם הביאו לעולם? בטח שלא!), חומרים אזוטריים כגון טאוסופיה ואנטרופוסופיה ועוד...חיפושים אלה והתהליכים שעברתי פתחו לי את העניים ואפשרו לי לראות את האמת, את האור המוסרי והרוחני ולשבור את השקר של הדת שבו שבוייה ברובה החברה הישראלית. הם נתנו לי להבין את האמת הפשוטה שהאל – הכח העליון אינו מבדיל בין בני אדם על רקע לאומם, דתם ושייכותם או אי שייכותם לעם זה או אחר! הכח העליון שאני מאמין בו רואה בכל בן אדם על גבי כדור הארץ חלק בלתי נפרד מהאנושות. בנשמות של בני אדם וברוחניות אין הבדל. ברוחניות כולנו חלק מאותו גוף רוחני שלם שנקרא – האנושות. כל האידאולוגיות שטוענות להבדלה והפרדה בין בני האדם, או עמים או קבוצות בני אדם על רקע רוחני – הינם שקר מעווט שהינו פרי דמיונם של בני אדם חסרי אור רוחני בנשמתם. בין כל האידאולוגיות מהסוג הזה היהדות הינה מס' 1 מאחר שכולה מושטת על עיקרונות רוחניים מעווטים מהיסוד ומנוגדת מהיסוד למוסר הרוחני האמיתי. אידאולוגיות שקריות שולטות בקרב האנושות, מהווטות את האמת הרוחנית, מבדילות בין בני אדם, ומנחיתות עליהם עויינות, עיבה, שנאה ובסופו של דבר גורמות למלחמות. היהדות בעיניי היא בדיוק אידאולוגייה כזאת. מאחר והינה שולטת בליבם ובנפשם של בני העם היהודי היא לדעתי הסיבה האמיתית לאנטישמיות ולשנאה שממנה סובל העם היהודי לאורך דורות רבים. זו היא דעתי וכך אני רואה את האמת, אבל האמת הזאת אינה ניתנת לביטוי בחברה ישראלית מאחר והחברה הישראלית איננה מוכנה להסתכל לאמת בעיניים ולראות מה יש בתוכה, בתוך אותה אידאולוגייה המוסרית והדתית ששולטת בליבם ובנפשם של בני העם היהודי שמעוררת דחייה ושנאה מצד כל שאר האנושות, ללא יוצא מן הכלל. הסיפורים והתירוצים כמו "גויים שונאים אותנו בגלל שאנחנו העם הנחבר, שאנחנו טובים יותר, חכמים יותר ובגלל שישי לנו את התורה...» הם סיפורים עלובים שבעיניי אינם ראויים להתייחסות, מהווים תשובה יהודית קלאסית.
    אלה הם הדברים מה שנקרא "על קצה המזלג" אך זה מספיק כדי להבין את הסתירה הרוחנית שהאדם כמוני מהווה כלפי החברה הישראלית. הדברים שכתבתי מהווים טאבו הכי חמור בחברה הישראלית ואני מבין זאת, ולכן אינני מנסה לבטא אותם. אני לא מצפה להבנה ושותק. אני לא צועק ולא מנסה לשכנע אף אחד באמת שלי. המחאה שלי היא שקטה והיא החלטה לעזוב את הארץ מאחר שעם האמת שלי אני כאן לא שייך ואף נשחב לעוייב.
    בקיצור לאחר שנים של תהליך פנימי הגעתי להחלטה שהדת שלי, האמונה שלי היא מן שילוב של נצרות ובודהיזם והיא כוללת את האלמנטים של שתי הדתות הנ"ל ואין בה ולא אלמנט אחד מהיהדות. עם החלטה הזאת קרעתי למעשה את החוט האחרון הרוחני שקשר אותי לישראל ויתר על כך למעשה שולל את זכותי על אזרחות הישראלית מאחר ו"חוק השבות" אינו מקנה זכות עליה לישראל וקבלת אזרחות ליהודי שאמונתו שונה מהידות! זהו פרט מאוד חשוב וזה אומר שהמחוקק מלחתחילה רצה למנוע הגעה למדינת ישראל אנשים כמוני ואני מבין זאת היטב. אינני רוצה לחיות במדינה אשר אין בה זכות חופש לדת ואמונה אלא המדינה כופה על כל אזרח שבה לארץ להיות יהודי על פי הדת, אחרת לא תינתן לו זכות עליה ואזרחות! הרבה מאוד עולים ואני יודע זאת היטב שיקרו וחתמו על כך כי הם יהודים בדתם על מנת לקבל זכות עליה בהיותם נוצרים או מוסלמים – אני לא הייתה עושה זאת לאולם!
    אני רוצה לחיות בחברה עם ערכים חברתיים, רוחניים ודתיים אחרים, חברה בה ניכרת זכותו של כל אזרח לחופש מחשבה, דת ואמונה מה שלא קיים בארץ בתחליט.
    זו היא הסיבה שלי והיא לא יוקר המחייה אלא סיבה אידאולוגית, רוחנית, דתית, חברתית. כמובן יש עוד הרבה סיבות קטנות יותר אך הם זניחות ביחס לסיבה העיקרית זו.
    דני.

    השבמחק
  24. חלק מהעליה הרוסית עוזב כי פשוט אין להם כאן כלום יותר מאשר בכל מקום אחר.
    העליה הרוסית בחלקה הגדול הייתה עליה של בריחה, הם ברחו ממקום יותר גרוע אל מקום שפיתה אותם. בישראל נפתחו עינהם אל המערב והם גילו שישראל היא לא האופציה הטובה ביותר.
    בניגוד להרבה ישראלים אחרים שגם יודעים שזה המצב להם אין כאן שורשים עבותים, אין להם כאן משפחה, לישראלי צבר קשה מאוד לעזוב, בהרבה מקרים בגלל המשפחה, אבל לעולה מרוסיה שזו לא המולדת שלו (ראה תגובה מעלי) כל מה שחשוב זה לחיות טוב, אז רבים שכבר קשורים למשהו כאן עוזבים ללא כל בעיה לקהילות של עולים כמוהם שבחרו לעזוב, וחלק קטן בוחר לחזור לרוסיה, בעיקר בגלל שממרחק הקשיים שדחפו אותם לכאן התעממו והנוסטלגיה התגברה.
    בעולם הייטק רבים מה"רוסים" מחפשים איך לעזוב, קנדה היא מקום שמאוד קוסם להם בגלל הקהילה הגדולה של אנשים כמוהם.
    זה חבל מאוד כי מי שעוזבים הם בדרך כלל הטובים מבין העליה הרוסית, ועליה זו בפרוש הצילה את ישראל ודחתה את הקץ והפיכת ישראל למדינה דתית יותר שנשלטת ע"י המתנחלים והחרדים

    השבמחק
  25. Live in Canada.Tripled my salary,new house,3 cars,twice a year -2 weeks vacation in Caribbean but now only good memories about 20 years in Israel...

    השבמחק
  26. BS. The financial factor was on the CONS side of factors to leave...

    השבמחק
  27. העיקר שהם קיבלו סל קליטה.
    שיחזירו כל שקל שהמדינה השקיעה בהם ושיחזרו לאמא רוסיה

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מוכן להחזיר את כל ה-10 אלף שקל שקיבלתי. אבל אם אנחנו מדברים על להחזיר חובות - שיחזירו לי כל המיסים ששילמתי והלכו לטובת כל מיניי אוכלי חינם שלא חסר פה

      מחק
  28. שולח לכם בברכה מוויניפג, קנדה: זדיינו כולכם

    השבמחק
  29. מהומה רבה על לא מאומה:
    http://www.themarker.com/news/1.2130172

    מבחינת ההגירה אנחנו במקום מצויין יחסית למדינות ה OECD!

    כמה רעש על כלום. :)

    השבמחק