יום שבת, 11 באוגוסט 2012

רובין הוד בנוסח ספרד: ארגון מחאה בזז מזון מסופרמרקטים והעבירו לנזקקים

האם המהלך שנקטה קבוצת פעילים בספרד היה מהלך לגיטימי שראוי לכל הערכה או מהלך של פורעי חוק שראוי לגינוי והוקעה? צפו בתמונות והחליטו בעצמכם.



ביום שלישי האחרון פשטו מאות חברי ארגון שמאל ספרדי על שני סופרמרקטים באנדלוסיה שבדרום ספרד.
הקבוצה הראשונה הצליחה למלא עשר עגלות קניות במזון ולצאת איתם מרשת השיווק.
הקבוצה השניה הגיע להסכמה לאחר מו"מ עם מנהלי הסופרמרקט להוציא עשר עגלות מלאות מהחנות.
המוצרים בשני המיקרים הועברו לנזקקים דרך עמותות.
העקרונות של "המבצע" הזה היו ברורים: לא גורמים להרס, לא לוקחים שוקולדים ,יוגורט או קינוחים אלא רק מצרכים בסיסיים כמו סוכר,שמן ,ירקות ,לחם ,ביסקוויטים וחלב.



"בשלב הזה של המשבר כאשר העיר הופקעה ,אנחנו רוצים להפקיע אותה מהמפקיעים שבינהם נמצאים בעלי קרקעות, בנקים, ורשתות השיווק הגדולות" כך אמר חואן מנואל סאנשז מנהיג מפלגת השמאל המאוחדת מהפרלמנט האנדלוסי בהגיבו על האירוע. בראיון אחר הבטיח חואן כי פעולות אלה הן רק ההתחלה של פשיטות על סופרים בעתיד.

ואלו חלק מהתגובות אחרי האירוע:


'Robin Hood' supermarket raid highlights Spain... by euronews-en


מקור לחלק מהמאמר : businessinsider-

5 תגובות:

  1. משהו שלא קשור לפוסט הזה, אבל מדהים אותי איך התקשורת וה"מומחים" הגדולים שהם פרופסורים לכלכלה, לא מסוגלים (או לא רוצים ?) לחשוב מחוץ לקופסה:

    http://www.themarker.com/news/1.1799227

    ציטוטים מהכתבה:

    את ההחלטה על אופי הקיצוץ יצטרכו לקבל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והממשלה, לאחר שמשרד האוצר יגיש כמה אלטרנטיבות בנושא. תקציב המדינה המקורי ל-2012 הוא כ-348 מיליארד שקל, מתוכו 37 מיליארד שקל תשלומי ריבית. כלומר הקיצוץ של 14 מיליארד שקל צריך לבוא מתוך תקציב הוצאות של כ-310 מיליארד שקל - 4.5% מכלל התקציב.


    "המספרים הגדולים בתקציב נמצאים בתשלומי הריבית, שבהם אי אפשר לגעת, וגם בתקציבי הביטחון, שכר עובדי המדינה ובקצבאות. ב-2003, כשמצוקת התקציב היתה דומה ונתניהו היה שר האוצר, הוא הלך על שלושת הנושאים האחרונים. שם היו הקיצוצים.

    כמובן שגם הכתב וגם ה"מומחים" מתייחסים לתשלומי הריבית כגזירה משמיים שלא ניתן לשנות, ובעוד שבאמצעות שינוי השיטה (כמו שמוצע כאן באתר) אפשר לוותר על קיצוץ של 14 מיליארד ולהישאר עם עוד עודף של 20 מיליארד.

    השבמחק
    תשובות
    1. תקרא את זה ואולי תתחיל להבין עם מי יש לנו עסק...
      http://cafe.themarker.com/topic/2696690/

      והנה ציטוט מתוך :

      מוזר מאד וזה דורש להכניס לתמונה באופן מידי את מבקר המדינה . מדינה לא יכולה לחיות עם דיווחים סותרים על העלמות של 8 מיליאד שקל בסעיף ההכנסות בתוך חודשיים.

      חובתם של חברי הכנסת לפנות ליו"ר הכנסת בבקשה למנות ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק את התנהלות האוצר בנושא התקציב ותתן לנו תשובות, היכן מצויים 20 מיליארדי השקלים שנגבו ביתר ב 18 החודשים הראשונים של התקציב הדו שנתי.

      מחק
    2. אולי תשאל היכן נמצאים טרליונים שגנבו במשך השנים

      מחק
  2. בנקים, בנקים, הנה תגובתם להמלצות ועדת זקן להגברת התחרותיות הבנקאים והפחתת העמלות
    http://www.themarker.com/markets/1.1799711

    ממש מביש !

    השבמחק
  3. האמת שצריך וכדאי לבטל לחלוטין את גביית העמלות כך שהבנקים יעסקו בהלוואות ומתן אשראי בלבד, על ידי כך יאלצו להשקיע במשק בכדי להרוויח.

    השבמחק